در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علت گرانی کالا‌های اساسی در استان‎های مرزی چیست؟

نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قاچاق کالا‌های اساسی به خارج از کشور برای قاچاقچیان سودآور و دارای ارزش افزوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکایات مردمی متعددی درباره گرانی برخی از اقلام مصرفی (کالاهای اساسی) خانوارها در استان‌های مرزی به باشگاه خبرنگاران جوان گزارش شده است، با این مضمون که برخی از اقلام در استان‌های مرکزی کشور نسبت به شهرهای مرزی با قیمتی پایین تر عرضه می‌شوند و در حال حاضر در استان‌هایی مانند ایلام، خوزستان، کرمانشاه و غیره افزایش قیمت کالاها را شاهد هستیم.

عبدالله حقیقت نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تفاوت قیمت اقلام مصرفی (کالاهای اساسی) خانوار‌ها در استان‌های مرکزی با استان‌های مرزی کشور گفت: قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور موجب افزایش قیمت برخی از کالا‌ها در استان‌های مرزی می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز طی ماه‌های اخیر، قاچاق کالا‌های اساسی که با ارز دولتی تهیه شده‌اند به خارج از کشور برای قاچاقچیان سودآور و دارای ارزش افزوده است، به همین علت شاهد افزایش نرخ برخی از کالا‌ها در استان‌های مرزی نسبت به سایر نقاط کشور هستیم.

انتهای پیام/

قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور تنها دلیل گرانی اقلام در شهرهای مرزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار