درآمد ماهانه مهندسی در ایران چقدر است؟ + راه‌حلی برای خوش‌اشتغالی در رشته عمران

مهندسی عمران یکی از رشته‌های محبوب در ایران است و متقاضیان زیادی در این حوزه دارد.

درآمد ماهانه مهندسی در ایران چقدر است؟+ راه‌حلی برای خوش‌اشتغالی در رشته عمرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسی عمران یکی از شاخه‌های مهندسی است که به طراحی، نگهداری و ساخت سازه‌های مصنوعی مانند کانال‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، سد‌ها و ساختمان‌ها می‌پردازد.

هدف از این رشته تربیت نیرو‌های متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمانی، راه‌سازی، پل‌سازی، سازه‌ها و بنا‌های آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب و غیره مسئولیت طرح، محاسبه و اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند.

اگر این رشته از سه وجه مهاجرت پذیری، خود اشتغال‌زایی و استخدام بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که ماهیت رشته عمران خوداشتغالزایی است و اصولا در ابتدا سرمایه کمی نیاز دارد.


بیشتر بخوانید: درآمد ماهانه مهندس‌های برق در ایران +بازار کار گرایش‌های برق


درآمد رشته مهندسی عمران چقدر است؟

مهمترین بخش در مهندسی عمران، پروژه‌های عمرانی است که در کشور اجرا می‌شود، برای مثال می‌توان در طرح جاده چالوس یک پروژه عمرانی را به دست گرفت و به عنوان یک پیمانکار، کار را شروع کرد.

مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین، علوم جوی، مهندسی قانونی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک، علم مواد، مهندسی سازه‌های دریایی، مدیریت سواحل، نقشه‌برداری و مهندسی سازه از جمله شاخه‌های علمی هستند که به بهبود پروژه‌های مهندسی عمران کمک می‌کنند؛ در رشته عمران در ابتدا باید پروژه‌های کوچک را شروع کرد و به مرور به سود ۲ برابری خواهیم رسید.

باید گفت پایه اصلی این رشته، کارهای پروژه‌ای است که فرد با خوداشتغال‌زایی می‌تواند به درآمد بالایی برسد اما اگر در یک شرکت  یا ارگان خاصی مشغول به کار شوید، می‌توانید درآمد ۳ الی ۴ میلیون تومانی داشته باشید. درآمد کار‌های پروژه‌ای در این رشته بسیار خوب است و توصیه می‌شود افرادی که به این رشته رو می‌آورند، ابتدا مهارت لازم را کسب کرده و سپس کارهای پروژه‌ای را شروع کنند.

رشته مهندسی عمران مهاجرت پذیری بالایی دارد اما استخدام خاصی نیاز ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
......
۱۸:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من یه ویدیو تو یوتوب تماشا کردم که پسری بود با 32 سال سن و یک مازراتی داشت و دکترا مهندس عمران
میخواستم بدونم که با دکترا مهندسی عمران به همچین پول و درآمدی میشه رسید؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۷:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
برای این شغل چه رشته ای مناسبه ؟
Germany
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
وضع مهندسین عمران تو کشور از همه بدتره چون حتی نمیتونن برن در کارخونه ها کارگری ساده بکنن اینقدر مهندس عمران دادن بیرون که ارزش و اعتبار مهندسی به فنا رفته ما تو فامیلمون 7 مهندس عمران داریم که همگی مشاغل غیر مرتبط دارن تازه 3 تاشون فوق لیسانس دارن 2 نفر سوپر مارکتی 1 نفر قهوه خونه 1 نفر واردات پوشاک 1نفر منشی مطب بقیه خانه دار
من خودم مهنس کامپیوتر از دانشگاه تهران هستم نرم افزار او شرکت خصوصی برای الکترونیکی کردن پرونده های پزشکی کارمیکردیم چون 5 ساله که دولت هزینه شرکتهای پیمانکاری رو نداده از اول زمستون شرکت همه رو انداخت بیرون
Germany
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
ما که پارسال تعدیل شدیم و دارم مسافرکشی میکنم بخور و نمیر به زور
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۳:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام خدمت استادی که این موضوع رو مطرح کرده.
من یک مهندس عمران با 15 سال سابقه هستم،ولی دوساله است که بیکار شده ام!!!!؟؟ باید هم تعجب کنید!!میدانید دلیلش چیست؟
1)تحریم های آمریکا علیه ایران
بدلیل وجود تحریم طی 10 سال گذشته تا کنون بودجه پروژه های عمرانی کم و کم و کمتر شد تا جاییکه دولت فقط کمی بودجه برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 70% را دارند تخصیص میدهد آنهم برای بعضی از پروژه های ملی،سیاسی و خاص؟؟ الباقی پروژه های زیر 70% پیشرفت فیزیکی هم تعطیل شده اند و کارفرما میگوید بودجه نداریم!!!!؟؟؟؟بروید و منتظر بمانید تا خبرتان کنیم!!!(وعده سر خرمن میدهد)
2)....
3)...
4)..
5).
6)
7.
مابقی مشکلات و معضلات متعاقبا اعلام میگردد.
به امید اینکه بودجه پروژه های عمرانی 100%تخصیص پیدا کند تا اینکه باعث پیشرفت اقتصاد کشور ،برطرف شدن مشکل بیکاری جوانان و... باشیم.
اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۰۷:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام فرقی نمی کنه رشته تحصیلی چی باشه از وقتی که پذیرش دانشجو بیش از نیاز شده هر کسی یک مرکز تجاری راه انداخته ودر قبال مدرک پول می گیره ارزش علمی مدرک لیسانس از دیپلم واقعی هم کم تر شده فاتحه آموزش دانشگاهی را باید خوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار