مدیرکل گمرک استان همدان؛

صادرات ۱۷۷ هزار و ۱۵۰ تنی کالا از استان همدان / افزایش ۶۷ درصدی درآمد ریالی صادرات استان

امسال ۱۷۷ هزار و ۱۵۰ تن کالا به ارزش ۳ هزار و ۲ میلیارد ریال از طریق گمرک همدان و ملایر وارد استان همدان شد.

صادرات ۱۷۷ هزار و ۱۵۰ تنی کالا از استان همدان /افزایش ۶۷ درصدی درآمد ارزی صادرات استانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی نجفی مقدم، مدیرکل گمرک استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: ما امسال در مقایسه با پارسال در صادرات از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ریالی ۶۷ درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین سهم صادرات استان مربوط به بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی است افزود: سیم مسی، انواع کشمش، فروسیلیس، انواع سیمان، میزگرد آج دار، موتور کولر، انواع وازلین بهداشتی، میله مسی، ترشحات، ظروف تفلون، لبنیات و سفال مهمترین کالا‌های صادراتی استان همدان است.

نجفی مقدم اظهار داشت: این کالا‌ها به ۱۰ کشور ترکیه، عراق، چین، افغانستان، پاکستان، اوکراین، هند، امارات، ارمنستان و هلند صادر شده اند.

وی با اشاره به اینکه درآمد گمرک سومین منبع درآمد کشور به شمار می‌رود افزود: با بازرسی گمرک و اخذ درآمد و مجوز به دنبال حفاظت فیزیکی، بهداشتی، رعایت استاندارد ها، مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با پول شویی هستیم.

نجفی مقدم با اشاره به راه اندازی سامانه تجارت فرامرزی در گمرک افزود: این سامانه باعث کاهش تخلفات، قاچاق کالا، تسریع در ترخیص کالا و غیر حضوری بودن فرایند صادرات و اخذ مجوزها است.

وی از وجود ۲ انبار موقت صادر کنندگان در استان خبر داد و گفت: این انبار‌ها در همدان و لالجین برای نگهداری کالا‌های صادراتی به جای انبار گمرک و سردخانه‌های دولتی برای نگهداری مواد غذایی صادراتی است.

انتهای پیام/ ا 

صادرات، موجب شکوفایی اقتصادی و ترویج فرهنگ و آداب کشور  می‌شود

برچسب ها: واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.