در مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله»؛

حجت اسلام شیرازی:ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند/ دکتر ولایتی: احیای دین در زندگی مردم، بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی گفت:. ملت ایران نظام مردم سالاری دینی را شکل دادند که دشمن با ۴۰ سال عناد نتوانست انقلاب اسلامی ایران را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.در ابتدای مراسم کلیپی از دست آورد های انقلاب اسلامی پخش شد.

حجت اسلام شیرازی:ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند/ دکتر ولایتی: احیای دین در زندگی مردم، بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه کتاب «انقلاب چهل ساله» در سه سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی در ابعاد سیاسی، دینی، معنوی، علمی، فناوری و نظامی دست آورد های انقلاب اسلامی را تبیین می کند، گفت: کتاب تصویری واقعی، عینی و روشن از فرصت ها و دست آورد های انقلاب اسلامی به مخاطب ارائه می دهد. به خصوص  نسل جوانی که امام، انقلاب و جنگ را ندیده اند، می توانند در این کتاب عظمت انقلاب اسلامی را بهتر ببینند.

وی افزود: کتاب «انقلاب چهل ساله»، منبعی قابل اعتماد برای محققان، دانشگاهیان، نسل جوان و جهان با توجه به اسناد ارائه شده در کتاب و تنظیم خوب آن است. این کتاب قابلیت ترجمه شدن و ارائه  به عنوان سند جهانی را دارد و به زودی ترجمه و در جهان منتشر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به یادداشت سردار سلیمانی بر کتاب گفت: جلد اول، دست آوردها و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی است. مباحث گوناگون در کتاب وجود دارد که باید به آن گسترده تر بپردازیم و نمایی از این دست آوردها در این کتاب ارائه شده است.امیدوارم نویسندگانی که این کتاب را تدوین و منتشر کردند این راه را ادامه دهند و جلدهای بعدی آن را تدوین و منتشر کنند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تغییر در باورها در سطح بین المللی ایجاد کرد به  تفاوت نگاه مردم امروز به حاکمیت با گذشته اشاره و بیان کرد: همه آنچه در حاکمیت استکبار مطرح بود انقلاب اسلامی و ملت ایران این معادلات را به هم زد و به چالش کشید.

حجت اسلام شیرازی:ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند/ دکتر ولایتی: احیای دین در زندگی مردم، بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

انقلاب اسلامی تفکر کمونیستی را به بن بست کشید

وی افزود: انقلاب اسلامی تفکر کمونیستی را به بن بست کشید و تقابل بلوک غرب و شرق به تقابل اسلام و استکبار جهانی تبدیل شد، قدرت بلوک غرب متزلزل شد و در آینده شاهد حاکمیت اسلام و شکل گیری تمدن نوین اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی از ترسیم حرکت در مسیر عدالت محوری و خداجویی توسط انقلاب اسلامی و مطرح شدن مباحثی در سطح منطقه که کتاب به آن می پردازد، گفت: تلفیق دین و سیاست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که در کتاب به آن پرداخته شد. گسترش گفتمان مقاومت چه در جهان چه در منطقه و احیای عزت اسلام توسط انقلاب اسلامی از مباحث دیگری بود که در کتاب مطرح شد.

وی ادامه داد: ملت ایران نظامی را شکل داد که مانند نداشت؛ یک نظامی را شکل داد که علیرغم دشمنی های استکبار جهانی روی پای خود ایستاد در حالیکه اکثر کشورهای غربی علیه ما بودند .ملت ایران یک نظام مردم سالاری دینی را تشکیل دادند که دشمن با ۴۰ سال عناد نتوانست انقلاب اسلامی ایران را شکست دهد و این انقلاب توانست روز به روز پیشرفت داشته باشد. انقلاب برای ملت ایران استقلال و آزادی را در ابعاد اقتصادی، معنوی، دفاعی، سیاسی به ارمغان آورد که به این دست آوردها با ذکر نمونه در کتاب اشاره می‌شود.

دکتر ولایتی: تبدیل دین گریزی به دین پذیری مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

دکتر علی اکبر ولایتی نیز در آیین رونمایی از کتاب «انقلاب ۴۰ ساله، دستاورد‌ها و فرصت‌ها» در سالن سوره حوزه هنری گفت: کمتر از چیزی که باید به حوزه انقلاب اسلامی ایران، به عنوان حرکتی بی‌نظیر در تاریخ بشر و تاریخ معاصر پرداخته می‌شد، توجه شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، دو قطبی‌های بسیاری در جهان شکل گرفت و در تمام تاریخ معاصر به ویژه قرن‌های ۱۸ تا ۲۰، انقلاب‌های بسیاری اعم از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب کمونیستی روسیه روی داد که هیچ‌کدام به اندازه انقلاب ایران، در سطح بین‌المللی حاوی پیام و جریان‌ساز نبوده است.

حجت اسلام شیرازی:ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند/ دکتر ولایتی: احیای دین در زندگی مردم، بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

دکتر ولایتی تاکید کرد: این انقلاب تقلیدی و نمونه برداری نشده بود و حتی بعد از آن هم مانند انقلاب ایران در جهان سوم دیده نشد و امثال انقلاب الجزایر یکی از نمونه‌های موفقی بود که بسیار کوچک‌تر از ابعاد انقلاب ایران به شمار می‌رود.

رئیس هیئت مؤسس و أمنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در عرصه بین‌المللی این بود که دین‌گریزی را به دین‌پذیری تبدیل کرد. در تمامی انقلاب‌های قبل از انقلاب ایران مانند انقلاب‌های فرانسه و روسیه، جدایی دین از سیاست مطرح بوده و همواره انقلاب‌های غربی به دنبال خانه‌نشینی و کلیسانشین کردن دین بودند، اما بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب ما احیای دین در زندگی مردم بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با اصالت‌ترین انقلاب جهان است و خدمات بزرگی در به صحنه آوردن مردم و عجین کردن آن‌ها با دین داشته تصریح کرد: بعد از انقلاب، زندگی مردم با دین عجین شده و امروز فضائل دینی با ویژگی‌های فردی و جمعی ایرانیان آمیخته است و هر چه که امروز در محور مقاومت دیده می‌شود و تمام تحولات منطقه در سایه همین انقلاب است.

دکتر ولایتی با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف مبنی بر اینکه نظام کمونیستی به پایان رسیده است، عنوان کرد: امروز ایران توانسته است حرکتی به وجود بیاورد که هر چه از عمر آن می‌گذرد، شکوفاتر می‌شود و تهدید‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی را از سر گذرانده است و خواهد گذراند و بی تردید چشم‌انداز انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوار کننده است.

مشاور مقام معظم رهبری به انتشار کتاب "انقلاب ۴۰ ساله، دستاورد‌ها و فرصت‌ها" پرداخت و افزود: کتاب بسیار ارشمندی منتشر شده است هر چند که در این زمینه باید تلاش بیشتری کرد و ریشه‌های انقلاب و تهدید‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر تهدید‌ها تبیین شوند، دستاورد‌ها نیز نمایان خواهند شد، ضمن آن که مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های بلوک غرب و جهان سوم نیز در چاپ‌های آینده ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر در مقابل تهدید‌ها ایستادگی شده است، این به معنای پیروزی است که بر اساس اعتقادات مردم محقق گردیده است و از خطر‌ها عبور کرده و علاوه بر مرز‌های جمهوری اسلامی، جبهه‌های مقاومت اسلامی نیز از این اعتقادات متأثر شده‌اند.

حجت اسلام شیرازی:ملت ایران نظام مردم سالاری دینی تشکیل دادند/ دکتر ولایتی: احیای دین در زندگی مردم، بزرگ‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی

رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» همزمان با بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی

در این مراسم کریم خانی، یکی از نویسندگان کتاب انقلاب چهل ساله، با اشاره به اینکه خدارا شاکریم که تالیف و رونمایی از کتاب «انقلاب چهل ساله» در مقطعی انجام می‌شود که مقام معظم رهبری بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی را ابلاغ کردند، گفت:آنچه در کتاب به آن پرداختیم عمل به بند اول گام دوم انقلاب اسلامی، تبیین دست آورد های چهل ساله انقلاب اسلامی بود و در یادداشت سردار سلیمانی به آن اشاره شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی دست آورد های زیادی داشت که ما در کتاب به تمام دست آورد ها نپرداخته ایم اما در جلدهای بعد این کاستی ها برطرف می شود.کتاب در ۶۴۸ صفحه، ۶ فصل و یک نتیجه گیری تدوین شده است و در مجموع حدود ۱۰۰ دست آورد در کتاب مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مراسم از کتاب انقلاب چهل ساله رونمایی شد.

گفتنی است علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری از میهمانان این مراسم بودند.

 

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار