مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش شیردهی مادران و مهارت فرزند پروری برای پدران در بیمارستان‌ها و همه مراکز جامع سلامت اصفهان از مهم‌ترین اهداف مرکز بهداشت استان در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر می‌باشد.

راحله صادق، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان    به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادرگفت:هفته جهانی و ملی تغذیه با شیر مادر از دهم  تا هفده مرداد به مدت یک هفته در سراسر دنیا، با شعار" حمایت پدران از شیردهی موفق مادران" انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه همه ادارات در این هفته به صورت نمادین برنامه حمایت از مادران شیر ده را خواهند داشت افزود: حمایت اجتماعی از مادر شیرده در محیط کار، استفاده از مرخصی‌ها، حمایت مدیران از زنان شاغل شیرده، برگزاری کلاس‌های آموزش شیردهی مادران از ماه پنجم بارداری ومهارت فرزند پروری برای پدران در بیمارستان‌ها وهمه مراکز جامع سلامت از اهداف مرکز بهداشت استان در هفته جهانی تغذیه با شیر مادر می‌باشد.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان در خصوص نقش شیر مادر در سلامت نوزاد افزود: اهمیت تغذیه با شیر مادرتا جایی است که شروع تغذیه نوزاد در ساعات اولیه از شیر مادر، موجب افزایش ضریب هوشی نوزاد وکاهش بیماری‌های عفونی می‌باشد.
راحله صادق با اشاره به تاثیرتغذیه با شیر مادر در ایجاد روابط عاطفی بهتر بیان کرد: تغذیه با شیر مادر درایجاد روابط عاطفی بین مادروکودک وهمینطور روابط عاطفی بین اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر بسیار تاثیرگذار است. حمایت و محبت پدر نسبت به همسر شیرده موجب افزایش هورمون عشق یا اکسی توسین شده و آرامش ایجاد شده در مادر موجب ترشح هورمون شیریا پرولاکتین می‌شود که در نهایت افزایش توانمندی مادر در زمان شیردهی را به همراه دارد.

او گفت: یکی از عوامل خطر برای بانوان، ابتلا به سرطان سینه است. این خطر بیشتر در کمین کسانی است که اصلا زایمان و شیر دهی نداشته باشند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان در خصوص تغذیه انحصاری با شیر مادر اظهار داشت: تغذیه انحصاری با شیر مادر برای نوزادانی است که از زمان تولد تا ۶ ماهگی فقط از شیر مادر استفاده می‌کنند، بنا براین ۵۰ درصد نوزادان از نعمت شیر مادر برخوردار می‌شوند و ۵۰ درصد دیگرامکان دارد در کنار شیر مادر از مایعات دیگر یا شیر خشک استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ی
 
 

حمایت اجتماعی از بانوان شیرده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.