معاون شهردار شیراز؛

ورود هزار دستگاه دوچرخه نسل چهار به شیراز/ورود ۵ دستگاه ون ویژه جابجایی معلولان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از ورود یک هزار دستگاه دوچرخه نسل چهار به این کلانشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از ورود یک هزار دستگاه دوچرخه نسل چهار به این کلانشهر خبر داد و گفت: تا اوایل شهریور این دوچرخه‌ها وارد مسیر‌های مربوطه می‌شوند و در اختیار همشهریان قرار خواهند گرفت.

مجتبی زوربخش، برخورداری از سیستم ردیاب جی پی اس و قفل الکترونیک از جمله امکانات دوچرخه‌های ورودی ذکر و افزود: این دوچرخه‌ها از جمله به روزترین دوچرخه‌های مورد استفاده در شهر‌های امروزی است.

وی با تاکید بر این که مطابق مطالعات انجام گرفته ۲۳۸ کیلومتر مسیر دوچرخه برای شیراز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۳ شاهد حضور ده هزار دستگاه دوچرخه در سیستم حمل و نقل عمومی غیرموتوری شهر شیراز خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از توسعه مسیر‌های دوچرخه تا آمادگی این کلانشهر برای شروع عملیات اجرایی خطوط تراموا و همچنین برنامه ریزی‌های مختلف در حوزه مطالعات حمل و نقل درون شهری خبر داد.

زوربخش در ادامه از آغاز عملیات اجرایی خط یک تراموای شیراز هم خبر داد و گفت: خط یک تراموا در بودجه سال ۹۸ شهرداری از اعتباراولیه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیاردتومان برخوردار است و این خط از باسکول نادر به سمت شاهزاده قاسم، حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، میدان شهدا، خیابان ۲۲ بهمن، محور حافظ، خیابان نفت، آرامگاه سعدیه و در نهایت شهرک سعدیه ادامه خواهد داشت.

وی از کلنگ زنی این پروژه تا بهمن ماه سال جاری و آغاز مطالعات خط دو تراموا در شیراز خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از برنامه ریزی شهرداری برای اجرای ۴ محور پیاده راه در شهر خبر داد که دو محور آن تومیل شده و دو محور دیگر نیز در دست اقدام است.

به گفته زوربخش اجرای خطوط بی آرتی در شیراز نیز از جمله سایر اقدامات این سازمان است. نوسازی بیست درصدی ناوگان اتوبوسرانی شیراز، توسعه خطوط مینی بوسرانی و ورود ۵ دستگاه ون ویژه جابجایی معلولان با امکان ورود با ویلچر نیز از جمله سایر اقدامات این سازمان بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از برنامه‌های ویژه این سازمان در حوزه‌های مختلف مطالعاتی جهت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش و فرهنگسازی در این حوزه خبر داد.
انتهای پیام/م

ورود یک‌هزار دستگاه دوچرخه نسل چهار به شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.