کلاهبرداری تبعه اروپایی از ایرانی‌ها به سبک اینستکس شتری! + جزئیات

گزارشی از جزئیات دستگیری یک تبعه اروپایی را می‌خوانید که با پوشش طرح پرورش شتر از ایرانی‌ها کلاهبرداری کرد.

اینستکس شتری!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری تبعه کشور اروپایی به اتهام کلاهبرداری ۱۲ میلیارد تومانی خبر داد. همدست مرد کلاهبردار به اتهام کلاهبرداری در کشور‌های دیگر، تحت تعقیب پلیس اینترپل است.

سردار مجید شجاع  در تشریح این خبر گفت: با رصد اخبار و اطلاعات روزانه توسط اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی، اخباری به دست آمد که دو تبعه یکی از کشور‌های اروپایی به قصد سرمایه‌گذاری وارد خراسان جنوبی شده و در این استان ساکن شده‌اند. در ادامه شناسایی و احراز هویت اتباع خارجی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان اینترپل و عملیات ویژه موضوع را مورد رسیدگی و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: با استعلام از پلیس اینترپل مشخص شد یکی از افراد مرتبط با تبعه اروپایی که نام وی به‌عنوان سرمایه‌گذار مطرح است و مبالغی به حساب‌های وی در کشور‌های بورکینافاسو، جیبوتی، مالزی، اسپانیا و سنگاپور واریز شده است تحت تعقیب پلیس اینترپل بوده و چندین فقره کلاهبرداری در سطح دنیا به‌ویژه کشور‌های اروپایی، آفریقایی و حاشیه خلیج فارس انجام داده است.

شجاع افزود: کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی به مدارکی که از سوی تبعه اروپایی ارائه شده بود دسترسی پیدا کردند و در بررسی کارشناسان تشخیص هویت مشخص شد این مدارک جعلی و فاقد اصالت است.

در پیگیری‌ها مشخص شد، دو تبعه کشور اروپایی با مراجعه به سفارت ایران در یکی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خود را به‌عنوان سرمایه‌گذار معرفی و مدعی شده بودند قصد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۰ میلیون یورو برای کشاورزی و پرورش شتر در کشور دارند که توسط سازمان‌های اداری به استان خراسان جنوبی معرفی شده و یکی از سرمایه‌گذاران داخلی را ترغیب به شراکت و سرمایه‌گذاری کرده بودند.

رئیس پلیس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ادامه روند پرونده و تحقیقات پلیس مشخص شد در بدو ورود این افراد به استان خراسان جنوبی استعلام‌های لازم از سوی نهاد‌های مسؤول صورت نگرفته و شریک ایرانی طی مدت حضور این افراد هزینه‌های بسیار زیادی متحمل شده و علاوه بر هزینه اسکان، درمان، بلیت پرواز بیزینس کلاس به کشور‌های سنگاپور، ترکیه، مالزی، اسپانیا، جیبوتی، آلمان، امارات و تهیه دفتر کار با به روزترین امکانات و... حدود ۱۲ میلیارد تومان نیز به حساب این دو تبعه اروپایی واریز کرده است. با شکایت شریک ایرانی و دستور مقام قضایی یکی از این دو تبعه اروپایی که در ایران حضور داشت و تصور نمی‌کرد توسط پلیس رصد و کنترل شود، دستگیر و پس از تحقیقات تخصصی با قرار ۲۰ میلیارد تومانی بازداشت شد.

شجاع یادآور شد: پلیس با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا با اشراف کامل روی نشانگاه‌های اقتصادی تمرکز دارد و هرگونه فعالیت مجرمانه را در حوزه اقتصادی رصد و با قاطعیت با مخلان اقتصادی برخورد می‌کند.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.