سبک زندگی سالم عامل پیشگیری سرطان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سبک زندگی سالم عامل پیشگیری سرطان است.

سبک زندگی سالم عامل پیشگیری سرطانفرهاد وحید عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در مبحث سرطان‌ها نکته اساسی پیشگیری هست و توصیه ما این است که با دریافت مواد غذایی و داشتن سبک زندگی سالم از انواع مختلف سرطان‌ها پیشگیری شود.

وحید افزود: برای مباحث تغذیه و پیشگیری از انواع مختلف سرطان‌ها توصیه ما این هست که برخی از مواد غذایی که خیلی مفید هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارند مثل سیر زنجبیل و زعفران و زردچوبه حتما مصرف بشوند.

وی اضافه کرد: این مواد غذایی به خاطر خاصیت انتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند می‌توانند از انواع مختلف سرطان‌ها پیشگیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مبتلایان به سرطان ریه بیان کرد: مبتلایان به سرطان ریه باید نحوه زندگی را هم تغییر بدهند به این صورت که فعالیت بدنی را به صورتی انجام بدهند که زیاد دچار خستگی نشوند و مواد غذایی را بخورند که دی اکسید کربن زیادی تولید نکند که کربوهیدارت‌ها گزینه خوبی هستند، اما با این تفاوت که از نوع کمپلکس یا پیچیده باشد.

وی ادامه داد: این عزیزان دارای عوارض درمان، خستگی و عدم تمایل به دریافت مواد غذایی هستندو توصیه ما این هست که این عزیزان به جای ۳ وعده غذایی از ۶ وعده غذایی استفاده کنند و حجم مواد غذایی کم باشد و در عوض تعداد وعده غذایی زیاد باشد.

وحید تصریح کرد: در خصوص دریافت پروتئین کربوهیدرات و چربی هم باید توجه ویژه به مبتلایان به سرطان ریه شود به خاطر اینکه درمان‌هایی که دریافت می‌کنند باعث میشود که متابولیسم بدن آن‌ها دچار اختلال شود.

وی تاکید کرد: توصیه ما این هست که از انواع مختلف چربی‌های غیر اشباع مثل چربی‌هایی که در انواع مختلف ماهی‌ها مثل ماهی سالمون ماهی خال مخالی و تن ماهی هست استفاده کنند این عزیزان دریافت سدیم را کاهش بدهند به خاطر اینکه باعث میشود که متابولیسم دارو‌ها دچار اختلال شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مبتلایان به سرطان ریه می‌توانند با اضافه کردن انواع مختلفی فیبر‌ها به کربوهیدرات مواد غذایی موردنیاز را به دست بیاورند که میوه‌ها و سبزیجات گزینه‌های خیلی خوبی برای این عزیزان هستند و این آنتی اکسیدان‌ها به شما کمک خواهد کرد که روند درمانی خوبی را داشته و استفاده کافی را داشته باشید و سلامت باشید.

انتهای پیام/ ر

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.