آیت الله علوی گرگانی گفت:عامه مردم اصلاح نشوند مگر اینکه خواص اصلاح شوند،هرجا اگر از حد تجاوز شد،دستی پشت قضیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید روز چهارشنبه نهم مرداد ماه در دیدار معاونین و مدیران در دیدار با یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن و اعضای اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت:هیچ‌وقت عامه مردم اصلاح نمی‌شوند مگر اینکه خواص اصلاح شوند، درهرجا اگر حد و حدودی تجاوز شده است دستی پشت قضیه است، چون مردم عادی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

او افزود: باید بسیار مراقب باشیم افرادی که دارای مسئولیت هستند اگر دچار مشکل بودند برخورد قاطعی انجام شود، چون برخی افراد بانفوذ و پول و روابط اقدام به زمین‌خواری کرده و پول مردم را می‌خورند.

این مرجع تقلید اظهار داشت:هیچ جا در هیچ منطقه‌ای از ایران و خارج از ایران افراد عادی نمی‌توانند در زمین و ملک تجاوزی داشته باشند مگر اینکه افراد صاحب نفوذ پشت موضوع باشند.

او با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) افزود:هیچ‌وقت عامه مردم اصلاح نمی‌شوند مگر اینکه خواص اصلاح شوند، درهرجا اگر حد و حدودی تجاوز شده است دستی پشت قضیه است، چون مردم عادی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد:علت اساسی همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و اشکال اساسی در ارکان نظام و دولت نفوذ برخی افراد است، نمی‌خواهم بگویم همه مشکل‌دارند نخیر، چون مسئولین خدمتگذار و پاک زیاد داریم، ولی افرادی وجود دارند که سبب مشکل هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در حکومت امیرالمؤمنین (ع) از برخی افراد گلایه داشتند، باید بسیار مراقب باشیم افرادی که دارای مسئولیت هستند اگر دچار مشکل بودند برخورد قاطعی انجام شود، چون برخی افراد بانفوذ و پول و روابط اقدام به زمین‌خواری کرده و پول مردم را می‌خورند.

او گفت: مال دنیا اصلاً مهم نیست و موضوعی که مهم است پاکی و پاکیزگی است، مسئولین باید مراقب باشند در مسئولیتی که حضور دارند آخرت و رضای الهی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ش

دیدار یگان حفاظت اراضی ملی با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار