۱۶ غریق

افزایش تعداد قربانیان دریا در مازندران / پایان زندگی ۱۶ نفر در ۷۳ روز گذشته

۱۶ نفر از اول خرداد امسال تا کنون در آب‌های ساحلی مازندران غرق شدند.

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه از اول خردادماه امسال طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی استان اجرا شد، گفت: ناجیان تاکنون ۷۳۶ نفر را در آب‌های ساحلی مازندران از مرگ حتمی نجات دادند.

او افزود: از این تعداد غریق ۶۱۹ مرد و ۱۹۴ زن بودند که از امواج سهمگین خزر نجات یافتند.

کریمیان گفت: از این تعداد غریق ۳۰ نفر برای ادامه درمان به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه از اول خرداد امسال تاکنون ۱۶ نفر در آب‌های ساحلی استان غرق شدند، افزود: ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در منطقه رامسر ۸ فرهنگی غیر بومی که در اردوی معلمان در شهرستان رامسر شرکت کرده بودند بدون توجه به تابلو‌های هشدار دهنده و مواج بودن دریا اقدام به شنا در دریا کردند.

او بابیان اینکه طرح دریا از ساعت ۸ صبح هر روز آغاز می‌شود و ساعت ۲۰ هر شب پایان می‌یابد، گفت: در این ساعت به دلیل طوفانی بودن دریا هیچ یک از ماموران انتظامی، اورژانس، هلال احمر و ناجیان غریق در منطقه مستقر نیودند.

کریمیان گفت: یکی از ناجیان غریق که در حال گشت زنی در منطقه بود با مشاهده این افراد اقدام به نجات این هشت غریق کرد که فقط موفق شد سه غریق را نجات دهد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه دو غریق دیگر نیز با کمک مردمی نجات یافتند، افزود: سه معلم دیگر جان باختند و جسد ان‌ها از آب بیرون کشیده شد و تحویل پزشکی قانونی شهرستان رامسر شد.

او با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.

او افزود: ناجیان غریق به دلیل مواج و طوفانی بودن دریا از ورود مسافران و گردشگران برای شنا در طرح سالم سازی دریا و خارج طرح جلوگیری خواهند کرد و شهروندان خواست به توصیه ایمنی ناجیان توجه کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی استان از اول خردادماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

 

جان  باختن ۱۶ غریق در آبهای ساحلی مازندران

 

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار