هویت دوست: ثوری برای بوکس کارآمد نیست/ حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان یک هزینه بیهوده است

عضو هیئت رئیسه سابق فدراسیون بوکس گفت: ثوری روز به روز در مدیریتش پسرفت می‌کند و دیگر برای فدراسیون بوکس کارآمد نیست.

مهدی هویت دوست عضو هیئت رئیسه پیشین فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: حسین ثوری زمانی که  فدراسیون بوکس را تحویل گرفت که ایران قهرمان آسیا بود و پس از مدیریت او تیم ملی به ترتیب در جایگاه پنجم، ششم و هشتم آسیا قرار گرفت. تا به امروز او عملکرد خوبی نداشته و  فقط به آینده‌ی خودش فکر می‌کند. ثوری رئیس فدراسیون بوکس شده است تا به عنوان نماینده به مجلس ورود کند. او  پس از مدیریتش فقط همشهریانش را روی کار آورده و از اهالی بوکس با تجربه استفاده نمی‌کند. هیئت رئیسه فدراسیون در ابتدا ۳ نفر بود و در حال حاضر به ۱۵ نفر ارتقا پیدا کرده است که ۱۲ نفر آن از بوکس سر در نمی‌آورند. ما هر کاری برای حمایت ثوری انجام دادیم تا بتواند فدراسیون را به خوبی مدیریت کند، اما او روز به روز پسرفت داشته چرا که  سن او برای مدیریت چنین بحرانی مناسب نیست و نمی‌تواند در فدراسیون بوکس کارآمد باشد.  

او درباره شانس بوکس ایران  برای کسب سهمیه ی المپیک گفت: در سالی که من نایب رئیس فدراسیون بودم توانستیم ۶ سهمیه برای المپیک کسب کنیم و اکنون تعداد این سهمیه‌ها به صفر رسیده که تمام این اتفاقات به خاطر ندانم کاری‌های ثوری است. تمام پیشکسوتان واقعی بوکس خود را کنار کشیده اند و مابقی که در بوکس حضور دارند از بوکس چیزی نمی‌دانند. ما شانس حضور در المپیک را نداریم و احسان روزبهانی به خاطر اینکه کمی سنش بالا رفته و از انگیزه‌ی  کافی برخوردار نیست و شانسی برای کسب سهمیه‌ی المپیک ندارد. البته او فردی زحمتکش است و توانسته پیش در دوره‌های قبلی سهمیه کسب کند.

ثوری رفقای خود را روی کار آورده است 

هویت دوست در پاسخ   آیا ثوری از نظرات هیئت رئیسه استفاده کرده یا خیر بیان کرد: ثوری با رفقایش تصمیمات را برای بوکس  می‌گیرد و پس از تصویب شدن با هیئت رئیسه در میان می‌گذاشت و ما را از تصمیمات با خبر می‌کرد در حقیقت از نظر ما هیچ استفاده ای نمی کرد.

عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون بوکس درباره صدور دادرسی حکم جلب ثوری عنوان کرد: حکم جلب ثوری رئیس فدراسیون بوکس چندین بار صادر شده است و این اتفاق بار اول نیست. این فرد در مدیریتش بسیار ضعیف عملکرده و  چندین بار پس از صدور  حکم جلبش با گرفتن  وکیل خود را نجات داده است.

او گفت: ما اصلا تیم ملی نونهالان نداریم که بخواهیم آن‌ها  را به مسابقات اعزام کنیم و اعزام آن‌ها  در این شرایط هیچ سودی برای بوکس ایران ندارد.

شرکت در قهرمانی جهان اشتباه اشت 

هویت دوست درباره مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: دیدگاه کسب تجربه در مسابقات قهرمانی جهان  کاملا اشتباه بوده، شرکت در این مسابقات فقط هزینه بیهوده است چرا که در مسابقات جهانی حرفی برای گفتن نداریم.   تیمی که در جایگاه هشتم آسیا قرار دارد نمی‌تواند در آوردگاه جهانی مدال یا نتیجه‌ی قابل قبولی کسب کند. آن‌ها باید در مسابقات آسیایی  تجربه بدست آورند و این تیم سفر‌های زیادی رفته که تاکنون  فایده‌ای نداشته است.

او در پاسخ به اینکه آیا بوکس بانوان را اندازی می شود یا خیر گفت: ثوری به دنبال جمع کردن طرفدار است چرا که  بوکس آقایان از بین رفته، اگر  او فرد توانایی است  باید بتواند ابتدا  در بوکس آقایان موفق باشد و مدال کسب کند.


بیشتر بخوانید:

استکی: از حضور ملی پوش بوکس در ژاپن مطلع هستیم

گیلان قهرمان رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور شد

صدور حکم جلب دادرسی رئیس فدراسیون بوکس صحت ندارد


انتهای پیام/

اظهارات پیشکسوت بوکس در خصوص مسائل مختلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار