هند به گردشگران برای سفر به کشمیر هشدار داد

مقامات هندی روز جمعه به گردشگران درباره تهدیدات تروریستی در منطقه کشمیر هشدار داده و از آنان خواستند این منطقه را ترک کنند.

هند به گردشگران برای سفر به کشمیر هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات هندی روز جمعه به گردشگران درباره تهدیدات تروریستی در منطقه کشمیر هشدار داده و از آنان خواستند این منطقه را ترک کنند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حاکی است ۲۵ هزار نیروی نظامی کمکی به این منطقه ناآرام اعزام شده اند.

نیرو‌های بیشتر و دیگر تدابیر امنیتی، از جمله درخواست برای ذخیره سازی مواد غذایی و سوخت، سبب بروز نگرانی در این منطقه عمدتا مسلمان نشین شده است که پاکستان نیز مدعی مالکیت آن است.

صف‌های طولانی خودرو‌ها برای ورود به پمپ بنزین و ساکنانی که در فروشگاه‌های مواد غذایی و همچنین مقابل عابر بانک‌ها صف کشیده اند، به چشم می‌خورد. دولت ایالتی جامو و کشمیر اعلام کرد به علت گزارش‌های امنیتی در خصوص تهدید‌های تروریستی و اوضاع امنیتی، زائران هندو و گردشگران باید سریعا این منطقه را ترک کنند.

ژنرال کانوال جیت سینگ دیلون فرمانده نظامی هند در کشمیر از کشف یک قبضه تفنگ تک تیرانداز و یک مین پاکستانی خبر داد. وی که فرماندهی ۵۰۰ هزار نیروی نظامی را برعهده دارد، گفت: این تلاش‌های پاکستان را برای حمله به یاترا نشان می‌دهد.

در پی استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷, دو کشور تاکنون سه بار با یکدیگر جنگیده اند که دو بار آن بر سر کشمیر بود.

دولت هند اذعان کرده است که یک هفته قبل ده هزار نظامی دیگر به کشمیر اعزام شده اند. گزارش‌های رسانه‌ها روز جمعه حاکی از اعزام ۲۵ هزار نظامی دیگر بود.
رئیس پلیس منطقه کشمیر این رقم جدید را مبالغه آمیز خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار