دژپسند در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از بررسی بودجه ۹۹

وزیر امور اقتصادی و دارایی از جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس پیش از بررسی لایحه بودجه ۹۹ در این نهاد خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با همتای آذربایجانی خود دیدار کردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز با شاهین مصطفی اُف همتای آذربایجانی خود و هیئت همراه وی دیدار و راجع به مسائل اقتصادی و تجارت  ۲ کشور گفت وگو کرد.


بیشتر بخوانید: دژپسند از نمایشگاه الکامپ بازدید کرد/ تحقق اقتصاد دیجیتال تا پایان دولت دوازدهم 


 

جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از بررسی بودجه ۹۹ در مجلس

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی  پس از اتمام جلسه مشترک میان وزرای اقتصاد ایران و آذربایجان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز  خبرنگار به اهالی رسانه، گفت: در جلسه مشترک امروز با وزیر امور اقتصادی جمهوری آذربایجان مصوبات جلسه گذشته کمیسیون مشترکی که در آذربایجان برگزار شد را پیگیری کردیم. که بخش قابل توجهی از این تفاهمات در حال اجرایی شدن است این بین نیز یک تا ۲ مورد نیازمند اعمال مدیریت بیشتر است و راهکارها نیز تعیین شد.

او گفت: همانطور که وزیر امور اقتصادی آذربایجان اشاره کردند حجم تجارت ایران و آذربایجان رشد قابل توجهی داشته است، اما انتطار ما بیشتر از این ها بود که نکاتی را هم برای افزایش این حجم مطرح کردیم.

دژپسند مطرح کرد: سرمایه گذاری مختلف بخش خصوصی بویژه ایران در آذر بایجان از نکات مهم تبادلات تجاری بین ۲ کشور است. تعداد شرکت ها فعال ایرانی در این کشور رشد ۳۴ درصدی داشته است.

وزیر اقتصاد خبر داد: تلاش می‌کنیم طرح مالیات بر عایدی سرمایه که مسکن هم جزئی از آن است   تا قبل از بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ به صحن علنی برود و این موضوع جمع بندی شود زیرا این مصوبه و تاخیر در اجرای آن به طرف های درآمدی تاثیر کذار است.

او بیان کرد: لایحه مالیات بر عایدی سرمایه از دستور کار دولت خارج نشده است بلکه برای بررسی یک سری موارد در دولت مطرح نشد و نوید می دهیم تا هر چه سریع تر این موضوع را پیگیری کنیم.

 

جمع بندی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه پیش از بررسی بودجه ۹۹ در مجلس

افزایش ۷۴ درصدی تبادلات تجاری ایران و آذربایجان در یکسال گذشته

همچنین شاهین مصطفی اُف، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور جمهوری پس از دیدار با وزیر امور اقتصادی کشورمان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: ایران و جمهوری آذربایجان مباحث مختلفی را مورد بررسی قرار می دهد به نوعی که هر ۳ ماه یکبار این جلسات بین وزرا برگزار می شود.

او ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و روابط بین ایران و آذربایجان منجر به ثبات در منطقه می شود.

وزیر امور اقتصادی آذربایجان گفت: روابط اقتصادی ۲ کشور بسیار خوب است که در این میان چند آمار از تبادلات تجاری این کشورها ارایه می کنم. در سال ۲۰۱۸ تبادلات تجاری ایران و آذربایجان ۷۴ درصد رشد کرده است که رشد ۰.۲ درصد مختص به ۶ ماهه نخست سال است.

شاهین مصطفی اُف بیان کرد: تعداد شرکت های فعال این ۲ کشور چیزی نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ شرکت است و این آمار نشانگر ۳۴ درصد رشد در سال گذشته است.

او ادامه داد: آذربایجان و ایران تبادلات تجاری در زمینه خودرو سازی، دارو سازی و همینطور برنامه و همکاری اتوبوس سازی و کامیون سازی را دنبال می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور آذربایجان گفت: همکاری های تجاری ایران در زمینه کریدور شمال به جنوب یکی از همکاری های نزدیک ماست، میزان بار حمل شده طی سال گذشته ۸ برابر افزایش یافته که بیانگر رشد ۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.ایران، آذربایجان و روسیه در زمینه های خطوط انرژی و برق برنامه های مدت داری را تصویب کرده اند.

او ادامه داد: در سال گذشته شهرستان ایمیشلی جمهوری آذربایجان و پارس آباد ایران به شبکه برق متصل شدند و سال بعد نیز قرار است این کشور در شبکه برقی به آستارا و ماسال متصل شود.

شاهین مصطفی اُف تاکید کرد: همچچنین در حوزه گمرکی و گذرگاه مرزی همکاری های خوبی داشتیم و امروز هم در همین مورد با همتای خود صلاح و مشروتی داشتیم تا مشکلات فعلی حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی آذربایجان اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما از سفر به ایران  روان سازی جلسات آتی رئسا جمهور سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه در اجلاس سوچی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار