پیرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دیدار قالیباف و احمدی‌نژاد انتخاباتی نبود/ بنای گفتمان نواصولگرایی همگرایی با اصولگرایان است/ آخرین وضعیت تصمیم قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت به گمانه‌زنی‌هایی اخیر درباره فعالیت انتخاباتی قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهم پاسخ داد.


دیدار قالیباف و احمدی‌نژاد انتخاباتی نبود/ بنای گفتمان نواصولگرایی همگرایی با اصولگرایان است/ آخرین وضعیت تصمیم قالیباف برای انتخابات مجلس یازدهممحسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی درباره فراخوان انتخاباتی قالیباف و ثبت نام افراد در این باره با شعار «مجلس نو» گفت: فراخوان مجلس نو در ابتدای راه است و تا به حال، مردم و به ویژه جوانان، خودشان یا افراد دیگری که واجد صلاحیت نمایندگی می‌دانسته اند، ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: این روند همچنان ادامه دارد. شاخص‌هایی هم در سامانه بارگزاری شده که اساس گزینش‌ها و تعیین مصادیق خواهد بود، اگرچه در شرایط فعلی هنوز به مرحله تعیین مصادیق وارد نشده ایم این راه جوانگرایی باید ادامه پیدا کند، هر چند با سازوکار فعلی و سنتی جاری بسیار سخت است، اما باید مبارزه کرد تلاش کرد تا تغییر صورت پذیرد.

پیرهادی درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره حضور قالیباف در انتخابات مطرح می‌شود، تصریح کرد: مشخص نیست خود شخص آقای قالیباف به مجلس ورود کنند یا نه، اما مطمئنا تا انتها، پشتوانه ورود جوانان مستعد خواهند بود، اما او در جمع‌های داخلی این رویکرد جوانگرایی در کشور را تکلیف پیشکسوتان انقلاب می‌داند و بقول خودشان کوتاه هم نمی‌آید.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از افراد اصولگرا مبنی بر دیدار انتخاباتی قالیباف و رئیس‌جمهور دولت دهم خاطرنشان کرد: من خودم حضور نداشته ام و تا جایی که می‌دانم، جمعی از مدیران بوده‌اند، اما گویا سایر عیادت کنندگان همراهشان هم از اعضای مجمع نبوده‌اند.

وی ادامه داد: آن دیدار، با اهداف سیاسی و انتخاباتی برگزار نشده و تمام گمانه زنی‌ها در این زمینه غلط است یک احوال پرسی ساده بوده که دو عضو مجمع که هفته‌ای یک جلسه باهم دارند، برگزار کردند.

پیرهادی خاطرنشان کرد: سیاست زدگی بعضی وقت‌ها اینقدر غلیظ شده که برای برخی سنت‌های خوب اسلامی مثل عیادت و احوال پرسی باید پاسخگو بود.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره احتمالا ائتلاف نواصولگرایی با دیگر جبهه‌هی اصولگرا همچون جمنا و شاجا خاطرنشان کرد: نواصولگرایی یک مرام و گفتمان مترقی بر بنای اصولگرایی است و در قالب ساز و کار همگرایی اصولگرایان فعالیت خواهد کرد، اما با نوگرایی، جوانگرایی و مردم باوری بیشتر از قبل و با پذیریش اقتضای سبک و منش جدید زندگی افتاق خواهد افتاد که باید همه آن  را درک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار