اعتراضات هنگ‌کنگ سبب تعطیلی فروشگاه‌ها و مختل شدن عبور و مرور شد

حضور هزاران معترض سیاه‌پوش هنگ‌کنگی در خیابان‌های منطقه مانگ‌کک زندگی عادی را مختل کرد.

اعتراضات امروز هنگ‌کنگ سبب بسته شدن فروشگاه‌ها و مختل شدن ترافیک شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز (شنبه) هزاران معترض در خیابان‌های منطقه مانگ‌کک در هنگ‌کنگ به تظاهرات پرداختند و زندگی عادی در این منطقه را که یک مرکز اصلی و محبوب برای خرید محسوب می‌شود با اختلال روبرو کردند.

معترضان که غالبا لباس سیاه به تن داشتند و کلاه‌های زرد و یا سفید بر سر گذاشه بودند شعار سردادند. بیشتر معترضان جوان بودند، هرچند افراد مسن و خانواده‌ها نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

با تجمع مردم، بیشتر مغازه‌های یک مرکز خرید لوکس در این منطقه تا اواخر بعد از ظهر کرکره‌های خود را پایین کشیده و همه مغازه‌ها و مشاغلی که در طول مسیر راه‌پیمایی حضور داشتند بسته بودند. عبور و مرور خودرو‌ها در این مسیر با اختلال روبرو شده بود.

گفته می‌شود تظاهرات دیگری برای روز یک‌شنبه و یک اعتراض بزرگ برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده است.

منطقه مانگ‌کک که بیشتر محل زندگی طبقه کارگر است صحنه برخی از خشن‌ترین درگیری‌ها در جریان اعتراضات طرفداری از دموکراسی در سال ۲۰۱۴ نیز بوده است. اعتراضات اخیر در این شهر پس از پیشنهاد لایحه استرداد مجرمان به سرزمین اصلی، چین، از ماه ژوئن آغاز شد و به مرور شدت یافت.

این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر می‌کند؛ اما به ادعای معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شود. در پی تشدید این اعتراضات، کری لم، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ اعلام کرد لایحه پیشنهادی پارلمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد. اما این کار او هم نتوانست مانع از ادامه اعتراضات خیابانی شود و تظاهرات دو ماه است که همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار