بازدید اعضای اتحادیه شهرداران لبنان از قطارشهری مشهد

جمعی از شهرداران و روسای اتحادیه شهرداران کشور لبنان از خطوط یک و دوی قطارشهری مشهد بازدید کردند.

بازدید اعضای اتحادیه شهرداران لبنان از قطارشهری مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  میثم زارع سخنگوی شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در  این بازدید در جمع اصحاب رسانه گفت: هدف از این بازدید، آشنایی با دستاورد‌ها و توانمندی‌های مدیریت شهری مشهد در حوزه مترو و قطار شهری است.

او تصریح کرد: طی این بازدید ۲۰ نفر از اعضای این اتحادیه از نزدیک با شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مشهد، تجهیزات و طراحی خطوط یک و دو و همچنین تونل امداد در میدان شریعتی آشنا شدند و در جریان ظرفیت‌های کلانشهر مشهد در این حوزه قرار گرفتند.

سخنگوی شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: اوایل مرداد ماه امسال نیز یک گروه از اعضای این اتحادیه از خطوط قطارشهری مشهد بازدید کردند.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

مطالعات ساخت خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه به زودی آغاز می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

اعضای اتحادیه شهرداران لبنان از قطارشهری مشهد بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.