رسیدگی اورژانس شیراز به ۷ مصدوم سانحه حریق هتل آسمان + فیلم

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رسیدگی به موقع اورژانس ۱۱۵ شیراز به ۷ مصدوم سانحه حریق هتل در حال ساخت آسمان شیراز خبر داد.

محمد جواد مرادیان مدیر اورژانس استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: حدود ساعت ۱۱ صبح امروز، هتل در حال ساخت آسمان شیراز دچار آتش سوزی شد که بلافاصله پس از تماس با اورژانس ۱۱۵ شیراز، سه دستگاه آمبولانس به همراه خودرو فرماندهی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: این حادثه 7 مصدوم برجای گذاشت که ۵ مصدوم به صورت سرپایی در محل درمان و ۲ مصدوم برای ادامه روند درمان به بیمارستان منتقل شدند، همچنین ۲ نفر از مصدومان این حادثه از نیروهای آتش نشان بودند که بر اثر گرما بیش از اندازه، دچار مشکلات تنفسی شدند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به استقرار پست فرماندهی و مشخص شدن مکان مراقبت از مصدومان و تریاژ در محل حادثه ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، ۷ دستگاه آمبولانس، موبایل icu، اتوبوس آمبولانس و خودرو فرماندهی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس، برای پشتیبانی از خطرات احتمالی در محل حادثه مستقر شدند.

او افزود: به همه بیمارستان های مقصد ما آماده باش کامل داده شده تا نیروی ذخیره شان را فرخوان کنند تا پذیرای مصدومان احتمالی باشند.

مرادیان با بیان اینکه طول ساختمان هتل آسمان ۶۷ متر مربع است و احتمال ریزش دارد، اضافه کرد: با تشکیل کمیته بحران دانشگاه، طی فراخوانی نیروهای اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان های شیراز به صورت آماده باش در آمدند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: با توجه به طول ساختمان هتل و احتمال ریزش آن تا شعاع ۲۰۰ متری، از همشهریان درخواست می شود از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

وضعیت تحت کنترل است

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در پی آتش سوزی در هتل آسمان شیراز همه نیرو‌های آتش نشانی و انتظامی در محل حضور یافتند و از آنجا که آتش سوزی در قسمت‌های پایین هتل به وقوع پیوسته بود و مشکل دسترسی به پایین هتل وجود داشت از نظر ایمنی منطقه را مهار کردیم.

او ادامه داد: از ساعت ۴ بعد از ظهر با افزایش حجم آتش، دایره ایمنی را از نظر کارشناسان آتش نشانی وسیع‌تر و مردم را از داخل هتل‌ها و خانه‌ها و اداره‌های نزدیک منطقه خارج کردیم و در جای امن مستقر شدند و محدوده ایمن سازی شده و همه نیرو‌ها پای کار هستند.

سردار رهام بخش حبیبی اضافه کرد: همه نیرو‌های انتظامی، و هر کدام مسئولیتی به عهده گرفته اند و یگان ویژه هم در منطقه مستقر شده اند و بسیجیان هم اعلام شده که در صورت لزوم در محل حضور یابند.

او افزود: راه‌ها را توسط نیرو‌های راهنمایی و رانندگی روان سازی شده و حتی مناطق امن در صورتی که کسی آسیب ببیند و آمبولانس‌ها بتوانند به راحتی تردد کنند پیش بینی شده و وضعیت تحت کنترل است.

همچنین رضایی معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: از صبح امروز که خبر آتش سوزی هتل آسمان را متوجه شده ایم بلافاصله نیرو‌های آتش نشانی شهرداری شیراز در محل حادثه مستقر شدند.

او ادامه داد: همچنین نماینده ستاد مدیریت بحران استان هم در محل مستقر شد که میزا ن و نحوه آتش سوزی و شکل گیری آن را ارزیابی کند و تمهیدات لازم برای اطفای آن پیش بینی شود.

رضایی با بیان اینکه بعد از آن نیرو‌های آتش نشانی مشغول به کار شدند، تصریح کرد: مالک هتل اعلام کرد ۲ هزار و ۶۰۰ تشک خوشخواب مربوط به همین عتل وجود دارد که همین تشک‌ها مستعد آتش سوزی هستند و به همین دلیل دامنه آتش مدت دار و زمان بر است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که هتل ۴ طبقه منفی دارد، تصریح کرد: تشک‌ها در منفی ۲ و منفی ۳ هتل قرار داشتند و در رویت آتش نشانان نبود تا اقدام به اطفا کنند.

او بیان کرد: تمهیدات لازم برای ایمن کردن محیط پیرامون از جمله خیابان اطراف خلوت شده و تا شعاع ۱۰۰ متری خیابان نیز تخلیه شده است.

رضایی اظهار کرد: افرادی که در هتل‌های اطراف بوده اند به هتل‌های دیگر انتقال داده شده اند و همه نیرو‌ها در منطقه حضور دارند.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری فارس گفت: احتمال‌های مختلف برای بعد از وقوع حادثه و اقدامات پس از آن فراهم شده و پیش بینی‌های لازم دیده شده تا خطری برای شهروندان نداشته باشد.

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.