ارزنده: بدترین دوران مدیریت را در زمان کیهانی شاهد هستیم/ دوومیدانی کاران به انتخابات آینده فدراسیون امیدوار هستند

دوومیدانی کار کشورمان گفت: به نظرم زمان ریاست کیهانی بدترین دوران دوومیدانی ایران بوده است.

محمد ارزنده دوومیدانی کار کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه با توجه به دوری یک ساله اش از مسابقات آیا از عملکردش در قهرمانی کشور رضایت دارد یا خیر اظهار داشت: رکورد‌هایی که در رقابت‌های قهرمانی کشور ثبت کردم صددرصد راضی کننده نبود، اما برای شروع بعد از یک سال و نیم دوری بد نبود. نتیجه خوبی برای من نبوده است، اما شاید برای خیلی‌ها این نتیجه خوب باشد.

قهرمان کُشی را در دوران کیهانی شاهد بودیم 

ارزنده درباره اینکه کیهانی در دوره ۴ ساله خود سفرهای زیادی رفته است و همین سفر‌ها به دوومیدانی لطمه نمی‌زند، گفت:کارنامه دوره مدیریت ۴ ساله کیهانی مشخص است و نیاز نیست نظر بدهیم. به نظرم زمان ریاست کیهانی بدترین دوران دوومیدانی محسوب می شود و  قهرمان کشی را در دوران کیهانی شاهد بودیم.  او ورزشکاران را یکی یکی از چرخه خارج کرده است و از ۱۰ نفر دوومیدانی کار در المپیک ۲۰۱۶ ریو فقط چند نفر در حال فعالیت هستند و بقیه رها شدند یا خداحافظی کرده اند و هر کس به دنبال زندگی خودش رفته است. یک ورزشکار چقدر توان دارد که بخواهد با یک نفر بجنگد.

ارزنده درباره اینکه رکوردار پرش طول ایران محسوب می‌شود و در المپیک ریو هم نماینده کشورمان بود و چه زمانی به سطح ایده آل خود می‌رسد، گفت: امکانات آن زمانی که من ۸ متر و ۱۷ سانت پریدم با الان فرق می‌کند و در ابتدا باید امکانات مقایسه کنیم و بعد از آن همه تلاشم این است که برگردم و رکورد‌های خوبی بزنم و در المپیک ۲۰۲۰ هم شرکت کنم و در آنجا هم نتیجه خوبی بگیرم. سیستم دوومیدانی باید درست شود تا ما در این رشته ورزشی نتایج خوبی بگیریم. من روزی که تصمیم گرفتم برگردم از فدراسیون کنونی هیچ انتظاری ندارم، چون که توانایی انجام کار ندارند.

وضعیت ورزشکاران برای کیهانی مهم نیست 

او درباره اینکه امکانات باب میل او هست، گفت: ما یک سال طلایی فرصت داریم و حتی شنیدم که برنامه‌های حدادی به سختی انجام می‌شود و بقیه ورزشکاران رها هستند و هر کسی برای خودش کاری انجام می‌دهد. همچنین فدراسیون در خواب زمستانی فرو رفته است و وضعیت ورزشکاران برایش مهم نیست. 

ارزنده درباره اینکه چه دلایلی باعث شد که ورزشکاران به حال خود رها شوند و حمایتی از آن‌ها نمی‌شود، تصریح کرد: فدراسیون دوومیدانی از هیچ کدام از ورزشکاران برنامه‌ای نخواسته است و حمایتی هم نمی‌کند. من از این فدراسیون انتظار حمایت ندارم و سعی کردم از حاشیه‌ها دوری کرده و فقط تمرین کنم.

ورزشکاران به کدام مسابقه بروند تا سهمیه جهانی بگیرند 

ملی پوش دوومیدانی درباره اینکه مسابقات جهانی مهر ماه برگزار می‌شود و فقط حدادی و تفتیان سهمیه این مسابقات بدست آوردند، گفت: ورزشکاران به کدام مسابقه بروند تا سهمیه جهانی بگیرند و مسابقات قهرمانی کشورمان قرار بود خرداد ماه برگزار شود، اما با تاخیر برگزار شد. زمان برگزاری لیگ هم هر روز تغییر می‌کند و مسابقه‌ای نیست و حمایتی وجود ندارد و ورزشکار به چه صورت سهمیه بگیرد. به هر حال ۶۰، ۷۰ درصد ورزشکاران به تنهایی تمرین می‌کنند و برخی هم با مربیان شهر خود کار می‌کنند. اصلا وضعیت دوومیدانی خوب نیست.

ارزنده درباره اینکه دوران ۴ ساله ریاست کیهانی یک ماه دیگر تمام می‌شود و آیا اگر او دوباره رئیس فدراسیون دوومیدانی شد این رشته ورزشی بهتر می‌شود یا نه! گفت: از زمانی که کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی شده است خبر‌های خوش از این رشته ورزشی نشنیدیم.

بیشترین مبلغ قرارداد یک ورزشکار 10 میلیون تومان است 

دوومیدانی کار کشورمان درباره اینکه ورزشگاه آفتاب انقلاب خلوت است و دوومیدانی کاران کمتری در این ورزشگاه مشاهده می‌کنیم، گفت: این موضوع به عملکرد فدراسیون دوومیدانی برمی گردد. من یادم بود که زمانی لیگ دوومیدانی برگزار می‌شد تیم‌ها زیاد بودند و کمترین قراردادی که ورزشکاران می‌گرفتند ۷، ۸ میلیون تومان بود، اما اکنون بیشترین قراردادی که یک دوومیدانی کار می‌گیرد ۸ الی ۱۰ میلیون تومان است. عملکرد کیهانی در این ۴ سال مشخص است و اتفاقاتی برایم رخ داد که چند سال از دوومیدانی دور بودم و اگر واقعیت‌ها را مطرح کنم شاید به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید. ما واقع بین هستیم، اما متاسفانه افرادی که به دوومیدانی آمدند ۲ به اضافه ۲ را ۱۰۰ تا می‌بینند. به هر حال زمانی داستان بد می‌شود که آن‌ها می‌گویند ما ۱۰۰ می‌بینیم و بقیه هم همین عدد را باید ببینند.

او درباره طرح استعدادیابی در بخش پایه‌ها در فدراسیون دوومیدانی صورت می‌گیرد، گفت: ما چیزی در این باره نمی‌بینیم و فقط خودشان می‌بینند.

دوومیدانی کار کشورمان درباره اینکه شرایط دوومیدانی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو امیدوارکننده است، گفت: ما اکنون یک سهمیه المپیک داریم و سطح رکورد‌ها بالاتر رفته است و ما باید از همین امروز شروع کنیم و منتظر نمانیم و امیدواری ما به انتخابات است که اتفاقی رخ بدهد تا ورزشکاران با انگیزه تمرین کنند و برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند. ما برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ جنگیدیم و ۱۰ سهمیه گرفتیم و سطح توقعمان این بود که در المپیک هم بتوانیم مدال بگیریم، اما در نهایت به جز حدادی مدال نگرفتیم.  دوومیدانی یک رشته رکوردی است، اما آن‌ها می‌خواهند جوانگرایی کنند و این موضوع خنده دار است. 

رکوردهای دوومیدانی ها به علت شرایط موجود پایین آمده است 

او درباره اینکه از زمان ریاست کیهانی رکورد‌های دوومیدانی کاران پایین آمده است، گفت: به هر حال شرایط ورزشکاران از لحاظ مالی و مسائل دیگر خوب نیست که رکوردهایشان افت کرده است.دست‌هایی که بخواهد یک ورزشکار را برای موفقیت بگیرد خیلی کم است، اما دست‌هایی که یک ورزشکار را به سمت پایین هدایت کند بسیار زیاد است.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به رشته دوومیدانی که نامادر است تا مادر نگاه ویژه‌ای کنند تا ورزشکاران نتیجه خوبی بگیرند و سهمیه کسب کنند. ۱۰ سهمیه المپیک به یک سهمیه تقلیل یافت و این موضوع به شدت نگران کننده است. به هر حال من از حاشیه‌ها دور هستم و فقط تمرین می‌کنم، اما کیهانی خیلی از ورزشکاران را کنار گذاشت.


بیشتر بخوانید:

پیرجهان هم رکورد زد، هم طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن حمیده عباسعلی نژاد

ربانی: کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است/ بعید می‌دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم

سپهرزاد: رئیس فدراسیون در پاداش‌ها دست برده است/ با ما همانند کارگر‌های موقت برخورد می‌کنند


انتهای پیام/

اظهارات دوومیدانی کار در خصوص مسائل مختلف در این رشته ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار