فرمانده یگان ویژه انتظامی قم عنوان کرد؛

انتقال اسناد شهدای یگان ویژه قم به موزه دفاع مقدس

اسناد شهدا و ایثارگران یگان ویژه شامل حماسه آفرینی کمیته‌های انقلاب و پس از آن در دوران دفاع مقدس تاکنون، به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ موسی مرتضایی‌کیا فرمانده یگان ویژه انتظامی قم در دیدار با حجت الاسلام علی لقمان‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع از عرصه امنیت، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت همچون چراغی فروزان فراروی پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی است.

مرتضایی‌کیا ادامه داد: نیرو‌های پرتوان این یگان تمام همت خود را برای خدمت بیشتر به استان قم و حرم اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت به کار خواهند بست.

وی افزود: یگان ویژه در راستای انجام مأموریت‌های محوله و حفاظت از دستاورد‌های خون مطهر شهدا و همچنین ترویج فرهنگ حماسه در بدنه یگان، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

حجت الاسلام لقمان‌پور نیز با اشاره به نقش اثربخش روحیه جهاد و شهادت در مقابله با آشفتگی‌ها و بحران‌های اجتماعی تأکید کرد: ترویج این فرهنگ ارزشی مسئولیتی همگانی برگرفته از آموزه‌های الهام بخش مکتب، رهنمود‌های ولایت و وصایای شهداست و ان شاءالله با همدلی بیش از پیش به آن دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به موضوع احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس استان گفت: شایسته است ضمن معرفی رابط یگان ویژه با موزه، یک نسخه از اسناد شهدا و ایثارگران یگان ویژه بخصوص مربوط به کمیته‌های انقلاب اسلامی، جهت ثبت و نگهداری و ارتقاء محتوایی موزه، در اختیار این مرکز قرار داده شود.

در این دیدار چهار جلد کتاب «آن سوی آسمان» شامل خاطرات و زندگینامه شهدای یگان ویژه سراسر کشور به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم اهدا شد.

انتهای پیام/ح

اسناد شهدای یگان ویژه قم به موزه دفاع مقدس منتقل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.