سهم ۳/۹ درصدی مازندران در تصادفات رانندگی کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از سهم ۳/۹ درصدی تصادفات رانندگی استان امسال در مقایسه با استان های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان کاهش متوالی ۳ ساله تلفات حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری و روستایی مازندران گفت: طبق آمار رسمی پزشکی قانونی کشور، کل کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور در سه ماهه  امسال، ۲ هزار و ۹۸۸ نفر بود که سهم مازندران از این تعداد، ۱۱۶ نفر بوده است.

او با اشاره به اینکه متوفیان رانندگی جاده‌ای در کشور پارسال ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر بود افزود: سهم مازندران ۴۵۰ نفر بوده است.

نجفی گفت: مازندران جزو ۴ استانی است که طی ۳ سال متوالی کاهش تلفات رانندگی را داشته است.

او با بیان اینکه استان از لحاظ تصادفات عابران پیاده در جایگاه ۲۷ در سطح استان‌های کشور است، افزود: با توجه به وجود ۲۵۰ دستگاه پل عابر پیاده در جاده‌های مازندران که بیش از ۵۰ درصد پل‌های عابر پیاده کشور می‌باشد اطمینان خاطری هم برای عابران پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد، اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال عده‌ای از مردم این معابر امن عبور و مرور هستیم.

او گفت: با رشد روز افزون جمعیت و شمار خودرو‌ها در سطح شهرها، برای افزایش ایمنی عابران هم‌چنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودرو‌ها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده در میان مردم نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: بدون تردید کاهش تلفات رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی است که موجب کاهش حوادثرانندگی و ارتقای ایمنی راه‌ها و حمل و نقل استان می‌گردد.

انتهای پیام/س
 

کاهش تصادفات رانندگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.