جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مضاربه صوری بوشهر فردا برگزار می‌شود

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده مضاربه صوری بوشهر فردا به ریاست قاضی عسگری در دادگاه انقلاب این استان برگزار می‌شود.

 گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ادریس حاجی پور به اتهام افساد فی الارض و اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری شکبه‌ای، محمدمهدی حاجی پور به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری کلان و محمد بهشتی به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در این دادگاه محاکمه خواهند شد.

 این پرونده دارای ۳۲۱۷ شاکی با ۱۸۷ میلیارد تومان بدهی به شاکیان است که تاکنون بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده است.

اواسط مرداد سال ۹۳ بود که رئیس کل وقت دادگستری بوشهر از تشکیل پرونده میلیاردی مضاربه صوری بوشهر موسوم به اخلال در نظام اقتصادی خبرداد و گفت: این پرونده ۷۶۰۰ شاکی دارد.

 در روز‌های اول دستگیری متهمان پرونده مضاربه صوری میلیاردی در بوشهر شاهد تجمع مردمی بودیم که می‌گفتند تمام زندگی خود را فروخته و در اختیار این افراد قرار داده بودند.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته این افراد ماهانه سرمایه ۳۵۰ تا ۵۰۰ نفر را می‌گرفتند تا به آنان سود‌های کلان پرداخت کنند.

رئیس کل دادگستری وقت بوشهر میزان پرداختی مردم به متهمان پرونده رباخواری را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ ۲۵ میلیارد تومان وجه نقد و ۲۷ میلیارد تومان هم اموال منقول و غیرمنقول توقیف شده است و تلاش برای توقیف دیگر اموال متهمان ادامه دارد.

 متهم اصلی پرونده مضاربه صوری بوشهر از هشتم تیر۹۳ در بازداشت به سر می‌برد.

خرداد پارسال نیز دادستان بوشهر با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده گفته بود، در این پرونده  قرار مجرمیت به تعداد ۱۰۹۳ صفحه صادر شده است.

به گفته علی حسن پور، در این پرونده ۲۷۶ نفر از متهمان شناسایی شده‌اند که برای ۷۰ نفر از متهمان این پرونده با توجه به اینکه کل وجوه تحویل شده را به حساب مالباختگان برگردانده‌اند، قرار منع تعقیب صادر شد.

او این پرونده را یکی از مهم‌ترین پروند‌ه‌های استان بوشهر عنوان کرده و گفته بود، در خصوص تعداد ۱۰۸ نفر از شکات با توجه به اینکه در تحقیقات موشکافانه و دقیق بازپرسی احراز شد که به طور عمده وجهی از متهم طلب ندارند و شکایتشان بدون مدارک کافی بوده است قرار منع تعقیب صادر شد.

دادستان بوشهر به این نکته نیز اشاره کرده بود که این اشخاص پیش از این وجوه خود را از متهم اخذ کرده بودند و برای برخی از آنان با توجه به اینکه وجوه مازاد از اصل پول خود را دریافت کرده بودند به عنوان متهم، پرونده تشکیل شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

حسن پور گفته بود، در این پرونده با تحقیقات موشکافانه، استخراج ۴۴ هزار چک و حواله و تحقیق از شکات و متهمان و انجام صد‌ها مواجهه حضوری بین شکات و متهم و واسطه‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/ک

دادگاه ادریس حاجی پور فردا برگزار می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.