برای نخستین بار انجام گرفت؛

فروش ۵ هزار تن بنزین اکتان ۹۵ در بورس انرژی

۵ هزار تن بنزین اکتان ۹۵، امروز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی به قیمت ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت به ازای هر تن معامله شد.

فروش ۵ هزار تن بنزین اکتان ۹۵، در بورس انرژیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بورس انرژی؛ ۵ هزار تن بنزین اکتان ۹۵، امروز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، عرضه و پس از رقابت دو خریدار خارجی، در نهایت به قیمت ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت به ازای هر تن معامله شد.

بر این اساس، بنزین اکتان ۹۵ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد سه کشور افغانستان، ارمنستان و اقلیم کردستان عراق پس از رقابت، به قیمت میانگین هر تن ۷۵ میلیارد و ۹۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۶ ریال معادل با ۶۳۰ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

ارزش این معامله، ۳۷۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۳۰۰ ریال است.

از نکات قابل توجه در عرضه این محصول، ​ وجود تقاضای ۱۵ هزار تن در برابر عرضه ۵ هزار تن در سامانه معاملات رینگ صادراتی بورس انرژی بود.

این معامله یکی از مهم‌ترین رویداد‌های بازار نفت ایران برای بنزین سوپر تولیدی کشور در بازار‌های صادراتی است که با رقابت دو خریدار خارجی بلافاصله خریداری شد.

چهارشنبه گذشته نخستین محموله ۱۰ هزار تنی بنزین صادراتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی عرضه و ۳۰۰۰ تن معامله شد.


بیشتر بخوانید: عرضه اولین محموله صادراتی بنزین در بورس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار