معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

راه اندازی بانک شیر مادر تا پایان سال در ۶ استان

رییسی گفت: بانک شیر مادر در ۶ استان تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

راه اندازی بانک شیر مادر تا پایان سال در ۶ استان دیگربه گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص راه اندازی بانک شیر مادر، اظهار کرد: افتتاح بانک شیر مادر یکی از اقدامات جدید وزارت بهداشت محسوب می‌شود که  در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا ساماندهی شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بانک شیر مادر تبریز، اهواز و شیراز شروع به کار کرده و در ۶ استان دیگر شامل شهر‌های کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، زاهدان و مشهد نیز تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی که در بخش ویژه بستری می‌شوند، بسیار موثر است، افزود: ثابت شده که استفاده از شیر مادر هم در زمینه رشد نوزادان و مقابله با عفونت‌ها و ترخیص سریع‌تر تاثیر دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در این مراکز، آموزش شیردهی نیز به مادران انجام می‌شود. همچنین، دستگاه‌هایی در این مراکز وجود دارد که شیر‌های اهدا شده را پاستوریزه می‌کند و سپس در فرآیند خاصی سرد شده و نگهداری می‌شود.

رییسی تصریح کرد: مادری که شیر اهدا می‌کند نیز از نظر سلامت و بیماری‌های عفونی کنترل می‌شود تا با خیال راحت این شیر‌های اهدا شده در اختیار بخش‌های ویژه نوزادان قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
 

بانک شیر مادر برای تغذیه نوزادانی در بخش بستری شده، موثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار