رئیس جهاد دانشگاهی:

دکل دوم جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود/ نرخ رشد اعتبارات پژوهشی به ۴۷ درصد رسید

طیبی گفت: طراحی و ساخت دکل دوم جهاد دانشگاهی توسط این نهاد صورت گرفته است که به زودی رونمایی می‌شود.

دکل دوم جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود/ نرخ رشد اعتبارات پژوهشی به ۴۷ درصد رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری این سازمان که صبح امروز در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: از اهداف مهم تاسیس جهاد دانشگاهی انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فرهنگی و آموزش مهارتی به منظور رفع نیاز‌های فناورانه کشور و ایجاد خودباوری در جوانان بوده است.

او ادامه داد: اساس کار ما در جهاد دانشگاهی رفع نیاز‌های آن‌ها بوده است البته این روش تجربه ۳۹ ساله است و برای اثبات قابلیت‌ها، حدود ۱۰ سال زمان برای قانع کردن مسئولان لازم است.

طیبی با اشاره به عملکرد جهاد در سال‌های گذشته، گفت: پارسال از ۱۰ طرح مهم رونمایی شد؛ با پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌های مختلف استفاده از فناوری‌های نوین مهم می‌شود. اکنون وارد حوزه‌های مهم الکترونیکی همچون زباله‌های فلزی شده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تحقیقات بالینی داروی درمان سوءهاضمه توسط جهاد انجام گرفته است که آن هم در این مراسم رونمایی خواهد شد.

او با اشاره به پروژه علوم انسانی گفت: سنجش و کسب اطلاع دقیق از خانواده‌های ایرانی یکی از برنامه‌ها و پروژه‌های جهاد بوده است. هدف ما رصد تغییرات و برنامه ریزی برای بنیان خانواده است.

طیبی تصریح کرد: رونمایی و تحویل دکل دوم جهاد دانشگاهی به زودی با حضور وزیر نفت انجام می‌شود. طراحی و ساخت این دکل توسط جهاد بوده است. همچنین مرکز چاقی دیابت توسط پژوهشگاه رویان افتتاح می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره طرح‌های پژوهشی بیان کرد: طی یک سال گذشته پانصد و ۵۵ قرارداد پژوهشی منعقد شد و در مجموع یک هزار و ۱۰۸ پروژه درحال کار هستند که حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش قرارداد کارفرما است.

رشد ۱۲ درصدی چاپ مقالات خارجی

او ادامه داد: نرخ رشد اعتبارات پژوهشی جهاد به ۴۷ درصد رسیده است. در حوزه مقالات تاکنون ۶۰۳ مقاله خارجی چاپ کرده ایم که در این زمینه رشد ۱۲ درصدی داشته ایم.

طیبی تصریح کرد: سال ۹۲ ماموریت جهاد در نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شد و پارسال در آبان ۹۷ دستاورد‌های فناورانه جهاد به مقام معظم رهبری ارائه شد و حاصل این دیدار‌ها منجر به دیدار با وزرای مختلف و عقد قرارداد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد توانایی ساخت موتور‌های الکترونیکی را داشت و اکنون قرارداد این موتور‌ها درحال تدوین است، دانش ساخت  بسیاری از فناوری‌ها به دست آمده و مسئولیت کنترل رانش یک واگن کاملا ایرانی توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: بیش از ۷۰۰ شرکت فناور، تحت پوشش جهاد دانشگاهی‬‎ است


او درباره بودجه بیان کرد: از سوی صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۵ میلیون یورو به جهاد داده شده و با معاونت علمی توافقی برای پیشبرد برنامه‌های فناورانه حاصل شده است.

طیبی با بیان اینکه باید به توان داخل اعتماد کرد، گفت: اگر قرار است طراحی و ساخت سیستم ریلی به نهادی واگذار شود باید این واگذاری به کل سیستم و پاسخگویی توسط یک سازمان باشد.

او درباره مشاغل خانگی بیان کرد: این طرح ابتدا مشاغل خانگی هر شهر را شناسایی می‌کند و اگر نیاز به منابع مالی باشد محصول و خدمات تهیه می‌شود و در نهایت افراد را به بازار کار وصل می‌کند.

طرح توانمندسازی زنان خانوار در ۲۳ استان

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: طرح توانمندسازی زنان خانوار در ۲۳ استان با همکاری جهاد دانشگاهی، معاونت امور بانوان رئیس جمهور و وزارت تعاون انجام شده است.

طیبی ادامه داد: برای آموزش ۱۶ هزار سرباز طرحی را راه اندازی کرده ایم، همچنین برگزاری ۱۳ رویداد استارت آپی از جمله برنامه‌های ما بوده است البته در حوزه آموزشی سعی کرده ایم که به سمت توسعه حرکت کنیم.

راه اندازی مرکز آموزشی رویان ویژه دانشجویان

او درباره مرکز آموزش رویان بیان کرد: به زودی مرکز آموزشی رویان برای آموزش هرچه بهتر به دانشجویان راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار