۲۳ دانش آموز مهابادی در جشنواره جابر بن حیان مقام آور شدند

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: ۲۳ دانش آموز مهابادی در مرحله استانی نهمین جشنواره جابر بن حیان خوش درخشیدند.

شاوله مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۲۳ دانش آموز مهابادی در مرحله استانی جشنواره جابر بن حیان با ارائه پروژ‌های علمی در پنج بخش آزمایش، نمایش، طراحی وساخت، تحقیق ومدل مقام آور شدند.

شاوله با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه ارائه شده به این جشنواره رتبه عالی، ۵ پروژه رتبه خیلی خوب و ۷ پروژه موفق به کسب رتبه خوب شد، افزود: سه پروژه جنگ چند ضلعی، نیروی خوشمزه و بهترینم در بخش آزمایش رتبه عالی و در بخش نمایش شور و شرین رتبه برتر را ازان خود کردند.

او ادامه داد: پنج پروژه مبدل سبز خاک، همراه خشگوار، حرف شنو، ورزشگاه بند و باز باران نیز در بخش طراحی وساخت رتبه برتر را کسب کردند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: در بخش تحقیق این جشنواره پروژه زباله‌های دوست داشتنی من مقام اول را به دست آورد.

شاوله افزود: پروژه‌های علمی به علت داشتن ماهیت هیجانی و اکتشافی، میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت می‌کنند و این نوع جشنواره‌ها با ماهیت فرآیند مداری که دارند راه و روش یادگیری را به دانش‌آموز می‌آموزند.

او ادامه داد: جشنواره جابربن حیان یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دو طرفه بین معلم و دانش آموزان برقرار می‌کند.

مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره جابربن حیان برای ۱۳۰۰ دانش آموز از ۷۰ مدرسه این شهرستان در اردیبهشت برگزار شد.

انتهای پیام/ه

برگزاری مرحله استانی جشنواره جابر بن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.