بسته اخبار حوادث امروز ۱۴ مرداد ماه ۹۸؛

کشف انبار کالای احتکار شده در کنارک / گره پیچیده باند سارقان مسلح قصرقند باز شد

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انبار کالای احتکار شده در کنارکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف انبار کالای احتکار شده در کنارک

سردار احمد طاهری جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در راستای مبارزه با اخلالگران اقتصادی، طرح کنترل محسوس و نامحسوس انبار‌ها و اماکن تجاری به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان کنارک با انجام یک سری تحقیقات میدانی یک انبار دپو مواد غذایی احتکار شده را در حاشیه این شهر شناسایی کردند.

سردار طاهری بیان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت وارد عمل شده و در بازرسی انجام شده ۷ تن و ۸۲۰ کیلو گرم روغن نباتی، ۴ هزار و ۳۳۵ لیتر روغن مایع، ۲۱۶ عدد پودر لباسشویی، ۳ تن و ۵۸۸ کیلو رب، ۱۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم گندم، ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ارزن و ۹ تن و ۴۰۰ کیلوگرم برنج و ۴ تن شکر احتکار شده کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های احتکار شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی انبار پلمب و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد. 

گره پیچیده باند سارقان مسلح قصرقند باز شد

سردار احمد طاهری  گفت: با رصد اطلاعاتی پلیس در خصوص فعالیت مجرمانه یک باند حرفه‌ای سارقان مسلح در شهرستان قصرقند موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی سوابق مجرمانه اعضای این باند مشخص شد به دلیل ارتکاب جرائمی نظیر انواع سرقت‌های مسلحانه و به عنف، تیراندازی، زورگیری، ایجاد رعب و وحشت و... تحت تعقیب قضائی هستند.

سردار طاهری بیان کرد: مأموران پلیس با استفاده از شیوه‌های خاص و فناوری‌های نوین پلیسی توانستند اعضای این باند و یکی از مخفیگاه هایشان را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: پلیس پس از انجام هماهنگی قضائی در عملیاتی مشترک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخفیگاه این باند را در محله "کورسر" شهرستان قصرقند محاصره و ۳ نفر از اعضای آن را به صورت غافلگیرانه در حالی که مشغول استعمال مواد مخدر بودند دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضا و کشف دیگر جرائم ادامه دارد.

کشف ۵۵۰ میلیون ریال پارچه و لوازم التحریر قاچاق از یک اتوبوس

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم فرمانده انتظامی چابهار گفت: دیروز ماموران دایره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی شهرستان چابهار هنگام گشت زنی در یکی از خیابان‌های شهر چابهار به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال بارگیری کالا بود مشکوک شدند.

او افزود: مأموران این فرماندهی پس از بررسی مدارک و مجوز‌های بار خودرو در بازرسی از آن ۱۰۰۰ متر پارچه و ۶۰۰ بسته مداد و جامدادی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره اینکه ارزش کالا‌های کشف شده ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

برخورد رخ به رخ ۲ پراید ۷ نفر را راهی بیمارستان کرد

سرهنگ "یداله ستوده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان گفت: ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح امروز یک فقره تصادف جرحی در کیلومتر ۴ محور"ایرانشهر-سرباز" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری پراید فاقد پلاک که از شهرستان سرباز به سمت ایرانشهر در حرکت بوده با یک دستگاه پراید دیگر که در جهت مخالف در حرکت بوده به صورت رخ به رخ برخورد کرده است.

سرهنگ ستوده تصریح کرد: در این حادثه ۷ سرنشین ۲ خودرو مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان خاتم انبیاء (ص) ایرانشهر منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ سواری پراید فاقد پلاک اعلام کرده است.

سارق احشام در دام پلیس گرفتار شد

سرهنگ ابراهیم کوچک زایی فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت تعداد ۹ رأس گوسفند از یک دامداری در حاشیه شهر خاش بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۲ با بررسی اظهارات مالباخته و سرنخ‌های موجود، به فردی مظنون و با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر و در بازرسی از منزلش احشام مسروقه را کشف و طی صورتجلسه‌ای به مالباخته تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: با توجه گزارش سرقت‌های مشابه با هماهنگی مقام قضائی متهم طی چندین مرحله بازجوئی به ۶ فقره دیگر سرقت احشام از روستا‌های سطح شهرستان خاش و فروش آن‌ها به فردی مالخر اعتراف کرد.

سرهنگ کوچک زایی با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری فرد مالخر و دیگر جرائم این سارق حرفه‌ای از دامداران خواست تا ضمن ایمن سازی محل نگهداری احشام، در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف دامداری ضمن یادداشت کردن شماره پلاک خودرو، سریعا با مرکز فورت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار