نویسنده «بوی باران» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

می‌خواستیم مخاطب بپرسد چرا پلیس کاری نمی‌کند!/اگر قصه «بوی باران» کپی است، بگویید در ادامه چه می‌شود؟/ خیلی تلاش کردم «سهیل» نمیرد؛ اما نشد

عباس نعمتی با تأکید بر کپی نبودن سریال بوی باران، از مدعیان خواست ادامه روند قصه را فاش کنند.


عباس نعمتی نویسنده فیلمنامه سریال «بوی باران»، در گفت‌وگو با حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ژانر و جنس این سریال اظهار کرد: ۶۰ درصد سریال‌های دنیا معمایی هستند؛ اما ما در این حوزه ضعیف هستیم و عموم سریال‌های ما در ژانر اجتماعی ساخته می‌شوند. اگر ۱۰ الی ۲۰ سریال معمایی در ایران ساخته شود، مخاطب قواعد ژانری آن را بهتر کشف می‌کند و البته در تیم‌های تولید ورزیدگی بهتری را شاهد خواهیم بود. خود ما زمان نگارش فیلمنامه و با توجه به این خلأ، احساس می‌کردیم که در جذب مخاطب موفق باشیم. 

نویسنده

این نویسنده درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این سریال و نگارش فیلمنامه آن گفت: من چند سال درگیر مطالعه و پژوهش در حوزه آسیب‌های اجتماعی و سرمایه اجتماعی بودم. خیلی دوست داشتم با این موضوعات یک سریال کار کنم. نگاه اجتماعی به موضوعات به جای غر زدن و ایجاد ناامیدی، می‌تواند بسیار در تحلیل موضوعات اثرگذار باشد. بیاییم پویایی جامعه را با نمایش مشارکت مردم در مواجهه با آسیب اجتماعی، نقش حاکمیت در ساماندهی این آسیب‌ها و نقش خانواده نشان دهیم.

نویسنده

نعمتی بیان کرد: یکی از آسیب‌هایی که در سریال به آن پرداختیم و وجوه مختلفش را نشان دادیم، بحث «خانواده‌ زندانیان» است. بخصوص آن‌هایی که سرپرستشان در زندان هستند. سرپرست این نوع خانواده‌ها چه به جرم عمد و چه در حادثه (مثل دیه) به زندان افتادند؛ الان چه کسی حواسش به بقیه اعضای این خانواده هاست. هم نان آورشان خانواده حذف شده و هم سرپرست خانواده.

وی افزود: در قصه «بوی باران» هم پسر خانواده، پیمان (با بازی سلوکی) در نبود پدر طعمه باند‌های موادمخدر شده و دختر خانواده، ترانه (با بازی نرگس محمدی) مسیر حمایت از خانواده را پیش گرفته. ما موظف هستیم جامعه را نسبت به کمک به این خانواده‌ها حساس کنیم و بگوییم باید به کمک این نوع خانواده‌ها بشتابیم. حتی در حد یک سر زدن. مثل رفتاری که زهرا خانم فیلم انجام می‌دهد. باید با ساخت این نوع آثار، به خانواده‌ها این پیام را بدهیم که تباهی و آسیب سرنوشت محتوم شما نیست. می‌توان با جنگندگی، تلاش خستگی ناپذیر و ایمان مسیر موفقیت را مثل ترانه طی کرد. از طرفی هم می‌توان مقابل این زلزله منفعل و ضعیف عمل کرد و مثل پیمان طعمه باند‌های تبهکار شد.

نویسنده

نویسنده سریال بوی باران اظهار کرد: موضوع اتباع بیگانه و روابط گرم و انسانی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها، مواد مخدر در محیط کار و کارگری، مدرسه و خانواده و نحوه مواجهه صحیح با آن، بحث پولشویی و اقتصاد مواد مخدر موضوعات دیگری است که در سریال «بوی باران» به آن می‌پردازیم.

وی پیرامون قصه معمایی این سریال و نقش پلیس در آن بیان کرد: بوی باران سریال پلیسی نیست؛ معمایی است. البته این گونه نیست که پلیس در آن منفعل باشد. این پیچیدگی مواجهه با باند‌های تبهکار است که نوع رفتار پلیس ما را با دوراندیشی همراه کرده است. در قسمت‌های آینده پیچیدگی‌های این موضوع را خواهید دید. در بحث مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با کارتل‌ها و سرچشمه مهم است؛ مبارزه با افرادی مثل آرمان و شهاب برای پلیس ارزشی ندارد بلکه پلیس باید یک شبکه بزرگ را کشف کند.

نویسنده

این نویسنده عنوان کرد: هیجان فردی ما که درگیر قصه عاطفی داستان شده، دوست دارد به سرعت، لحظه‌ای و چکشی با مسئله برخورد شود. در صورتی که پلیس و بازپرس ما با توجه به اشراف بر ابعاد امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی جرم واکنش نشان می‌دهد.

نعمتی تصریح کرد: در این داستان اگر جلوتر برویم، نحوه برخورد علمی و فنی پلیس و بازپرس قصه را خواهیم دید. ما می‌خواستیم مخاطب این سوال را بپرسد که پلیس کجاست و چرا کاری نمی‌کند، تا بعد بشود پیچیدگی این مبارزه را نشان داد.

نویسنده

وی با اشاره به اینکه بین پیگیری جرایم سازمان یافته و باند تبهکاری با یک جرم و جنایت فردی مثل قتل خانوادگی باید تفاوت قائل شد، گفت: نگاه ترانه در داستان نگاه برخورد با یک قتل خانوادگی است، اما نگاه پلیس داستان ما نگاه به یک باند تبهکار حرفه‌ای است. مخاطب تا اینجا با ترانه پیش آمده و این زاویه را دیده؛ از اینجا به بعد از زاویه پلیس و بازپرس ماجرای برخورد با باند تبهکار را می‌بیند. قاعده سریال معمایی ایجاد پرسش در ذهن مخاطب است. به نحوی که مدام در ذهن مخاطب سوال ایجاد شود که چرا، چرا، چرا. چرایی که از ابهام و لکنت در بیان داستان شکل نمی‌گیرد؛ بلکه از تعلیق و پیچیدگی روابط است. برای ادامه سریال «بوی باران» مخاطبان عجله نکنند. با کمی صبوری معما‌ها جواب داده خواهد شد و ماجرا‌ها کشف می‌شود.

وی اظهار کرد: مواجهه با باند‌های تبهکار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در دو قسمت آینده نقشه‌های پلیس مشخص می‌شود و در یک دیالوگ پلیس ما اینگونه اعلام می‌کند که باند‌های تبهکاری مثل کوه یخ هستند؛ فقط نوک کوه یخ بیرون آمده و بخش بزرگ آن زیر آب است و باید آن بخش کشف شود.

نویسنده

نعمتی در خصوص اینکه آیا داستان «بوی باران» آیا اقتباس از رمان یا سریال یا فیلمی است، گفت: دراماتوژی از آثار دیگر یک هنر است و هیچ عیبی ندارد؛ اما داستان «بوی باران» نه دراماتوژی، نه اقتباس، نه برداشت از هیچ سریال و فیلم خارجی، داخلی یا رمان نیست. خوشحال می‌شوم اگر کسی بتواند بگوید خط داستان این سریال شبیه کدام سریال یا فیلم خارجی و رمان است؟! بالاخره اگر کپی یا برداشت و اقتباسی از فیلم یا سریال یا رمان باشد، آن فیلم و رمان اسمی دارد. حتی اگر اسم کار مشابه به ذهنشان نمی‌آید (که طبیعی است نیاید چون وجود ندارد) پرسشم را ساده تر می کنم؛ اگر کسی چنین ادعایی کرده لطفا طبق آن الگوی خارجی یا داخلی بگوید ادامه داستان چه می‌شود؟! همین طور که تا الان داستان قابلیت حدس زدن نداشته، با اطمینان عرض می‌کنم از اینجا به بعد را هم نمی‌شود به راحتی حدس زد که کاراکتر‌ها چه مسیری را طی می‌کنند.

نویسنده

نعمتی در خصوص اینکه بعضی مخاطبان از کشته شدن سهیل شوکه شدند و توقع مرگ او را نداشتند، گفت: خوشحالم که مردم با کاراکتر سهیل که همه جوره خوب، عاشق خانواده، با اخلاص، مومن، وطن دوست و بدون هیچ بدجنسی است، رابطه عاطفی برقرار کردند. این نشان می‌دهد عکس تبلیغاتی که می‌شود، شخصیت‌های مثبت اگر خوب طراحی شوند برای مردم جذاب و دوست داشتنی هستند و اینجور نیست که همیشه مردم شخصیت‌های منفی را بیشتر دوست داشته باشند.

وی افزود: در زمان نگارش فیلمنامه خیلی تلاش کردم سهیل نمیرد؛ اما نشد. حتی چند ماه اینجای داستان توقف کردم که شاید جایگزینی برایش پیدا کنم، ولی هر کاری می کردم باز سهیل می‌مرد. گاه نویسنده‌ کاراکتری را طراحی می‌کند؛ بعد خود کاراکتر می‌گوید من سرنوشتم این است و سرنوشتش را به نویسنده تحمیل می‌کند. شما هرچه چانه می‌زنید زورتان به آن نمی‌رسد؛ البته گاهی هم می رسد. اما گاهی بعضی کاراکتر‌ها کار خودشان را می‌کنند؛ مثل سهیل. امیدوارم مرگ سهیل در ذهن ما این احساس را ایجاد کرده باشد که فقدان خوبی چقدر ناراحت کننده است و تلنگری بشود تا هرکدام یک قدم خوب‌تر برداریم.

انتهای پیام/

قصه «بوی باران» کپی نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
ما ایرانی ها حوصلمون به فیلمای پیچیده نمیرسه. در ضمن اگه قرار باشه صددرصد سریال واقعی باشه که دیگه لطفی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اقای نعمتی هدف شما از ساخت چنین فیلم هایی خیلی خوبه اما چنین هدف بزرگی نیاز دارد که فیلم به بهترین شکل ساخته شود بهطوری هیچ جای نقصی در فیلم نباشد متاسفانه, در این فیلم شاهد رفتار و حرکات بی ربط بازیگران مخصوصا بازپرس هستیم لطفا کاری کنید که مخاطب احساس سردرگمی نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سریال از لحاظ محتوا بسیار ضعیف ساخته شده اصلا عیب و ایراد زیاد داره و خیلی جاهایش سوال بر انگیزه
Iran (Islamic Republic of)
ن الف
۰۱:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
والا ما دیدیم پلیس مامور مخفی بفرسته دنبال یک پرونده ولی ندیده بودم خواهر قاتل همه جا راه بیفته بره به هیچ مشکلی هم برخورد نکنه خیلی هم حرفه ایی شاید چون دکتر بود خیلی باهوش بود .بعد هم خدا روشکر دختر مهندس میخواست انتقام از باباش بگیره لوش داد مگر نه ده نفری دیگه کشته میشدن .سریال معمایی میتونه اینقدر قشنگ باشه که بیننده بی طاقت باشه برای دیدن قسمت بعد ولی تو این سریال پلیس که نقش اصلیه سریالهای معمایی هست اینقدر بیخیال نشون داده شده که ادم با دیدن هرقسمت بیشتر حرص میخوره
Iran (Islamic Republic of)
مرضی
۰۱:۰۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی فیلم قشنگیه فیلمیه ک داخلش به خیلی از آسیبهای اجتماعی و اتفاقایی ک شاید توی زندگی خیلیامون بیوفته و خیلیا درگیرشن توجه شده هرچند کوچیک باشه بعضی از اتفاقا ولی ممنون از نویسنده خوبش ک به همه چیز توجه کرده اگه بعضی جاها هم کم کاری هست فقط بخاطر هیجان انگیز ترشدن و کشش بیشتر فیلم بوده وگرنه به طور مثال مطمئنا خود نویسنده میدونسته ک برهان نمیتونسته فیلم رو از طریق برنامه های پیام رسان واسه سهیل و ترانه بفرسته بازم ممنون از تمامی عوامل فیلم زیبای بوی باران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من یکی از بهترین فیلم هاست ما ایرانیا همیشه دوست داریم کار یکی رو بد کنیم و ازش بد بگیم اگه این فیلم خارجی بود چی همه میگفتن وای چقد عالیه زود قضاوت نکنید حالا ببینیم چی میشه شما که میگید خوشمون نمیاد ولی همه قسمت هاشو دیدید خخخ پس نگید بد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
چقد عجله دارین
Iran (Islamic Republic of)
رویا عزیزی
۲۳:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
بسیار فیلم آموزنده وجالبی است ذهن مخاطب با پیچیدگی های مسایل اجتماعی وقضایی بیشتر آشنا میشه کارگردان در مدت زمان کم سریال به تمام خانواده ها وبازیگران میپردازد عالیه دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من شاید این فیلم ضعف هایی داشت اما خیلی هم بد نبود بذارید ما تا آخر فیلم رو ببینیم شاید نظرتون عوض بشه راستش من خیلی هم از فیلمه بدم نیومده همیشه که قرار نیست ما فیلم طنز ببینیم من واقعا خسته شدم از بس ایران فیلم های طنز گذاشت بهتر نیست که ما یه خورده تو فیلم هامون تنوع داشته باشیم تازه من می خوام اگه میشه تو ایران هم فیلم ترسناک درست کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
وقتی ک سهیل مرد اصن از فیلم زده شدم.از اون ب بعد نگاه نمیکنم اون نقش بازپرس هم اصلا ب این ادم نمیاد .ی ادم پلیسی جاش بود بهتر بود ینی برهان گوشی هوشمند داشت نت داشت ولی وات یا تل نداشت ک فیلم بفرسته؟اصن چرا بعد از اینکه خاستن بکشنش برگشت پیش پرویز؟میتونست اول بره فیلمو بده بعد بره پیش پرویز
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۴:۴۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
یک سریال کاملا مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
یک سریاااااااااال دو ریالی.بازیگرهای ما از کی اینقدر بی سلیقه شدن که تو هر سریالی بازی میکنن.واقعا حیف هزینه ای که بابت این فیلمها میشه.
Iran (Islamic Republic of)
منا
۰۰:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
رابطه عاشقانه وکیل بازپرس منو کشته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
چقدددددر این فیلم مسخره است
اون بازپرسه یک شخص بسیار بی استعداد و مسخره .....
هیچی .......مسخره مسخره و بازم مسخره ....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
طوری فیلم را قاطی کردن که عین مسله بازارچه سید اسماعیل ....شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
موضوع فیلم کی به کیه
مخصوصا حرکات بیهوده و لوس شهاب
معلوم نیست فیلم چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
در یک نگاه کلی از نظر معمایی نسبت به معدود سریالهای ایرانی این ژانر یک گام به جلوست بخصوص که نمیشه به راحتی تا آخر قصه رو خوند اما...
اما حقیقتا نمیشه از ایرادات بزرگ سریال گذشت.
چند نمونه:
* پلیس از اول میداند که با یک گروه مخوف طرف است ولی هیچ تلاشی برای حفظ جان سهیل، برهان و فریبا نمیکند... هیچ تلاشی برای جلوگیری از اخلال ترانه و سارا زارع نمی کند... پلیس با شنود مکالمات افراد درگیر به راحتی میتوانست همه این کارها را انجام دهد
* دادگاه پیمان برگزار شده اما نه خانواده فرشته و نه شهاب هیچکدام ترانه را ندیده اند
United States of America
محمد
۲۱:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
آخه او دکتر پزشک قانونی که داخل سردخانه کشتنش چه شد پلیس متوجه نمی شود که گواهی قلابی بوده وبه قاتل مربوط میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
تا قبل مرگ سهیل منتظر بودیم فیلم جذاب بشه، بعد اون دیگه ندیدم...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلمنامه به شدت ضعیفه...چون که پلیس اخه انقد گیج عمل نمیکنه وقتی قبر فرشته رو باز کردن و دیدن که فرشته نیست چه دلیلی داره پیمان اعدام بشه!؟!؟!از اون ضعیف تر اصن که هیچ آدمی وقتی بره بالای سر نامزدش که کشته شده میله اهنیو نمیگیره راه بیوفته توی خیابون...اصلا خوب نیست فیلمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
کاراکترها و روایت داستان باور پذیر نیستند
Germany
نسیم
۱۸:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
این فیلم چراهای زیادی داره که همشون رو بی جواب یافتیم سوال من اینه که ترانه از زبان خدمتکار سیمین شنید که به باغی رفتن وفرشته رو اونجا دیدند که تیر خورده بود ولی چرا پیش قاضی یک کلمه در این مورد صحبت نکرد و.......چرا های دیگه؟‎؟‎؟‎
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
اگه تهش جواب این سوالات داده شدو تونستین ضعفاتونوجمع کنید جای توجيح داره ولس توصیه میکنم الان چیزی نگینکه وقت. فیلمتموم شد خودتون جواب پس ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
در کل فیلم ضعیفی است در واقع همچنانکه از اسم معلوم است فیلم است ولی باید بیننده از فیلم لذت ببرد
این فیلم هم همانند بسیاری از فیلم های سال های اخیر ضعیف پر اشتباه (مثلا قرار گذاشتن در دفتر اون پسره و نشون دادن رد و بدل کردن از پنجره و .....)
فقط خوب کش داده شده بی محتوا بدون ژانر خوب
در نهایت اینگونه فیلم ها با هدف بیمار کردن و افسرده کردن مردم دور کردن مردم از شادی و.... ساخته میشه و پول خوبی هم عایدشون میشه
در ضمن خیلی از صحنه های فیلم قابل حدس بود و است
مجبوریم نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا...
۱۵:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خوب ترانه افتاد زندان ....تکلیف قاتل چی میشی ...پس کی مدرک جمع بکند...پلیس که خداروشکر هیچ نقشی نداره تو این سریال مزخرف...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
مزخرف ترین سریال .مردم ما لیاقتشون خیلی بالاتر از این سریال . حیف این همه هزینه وبودجه که حروم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
اسم فیلم اگر ستایش ۲ بود بهتر بود خیلی مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
متاسفم برای نویسنده این اثر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلم بی نهایت ضعیفی هست.حیف وقتی که برای دیدنش هدر رفت گاف های زیاد سریال اصلا قابل دفاع نیست.خیلی ها شاید به اعتبار دو بازیگر خوب مثل خانم نونهالی و آقای کیانیان نگاه کردن چون معمولا تو هر سریالی ظاهر نمیشن .من تعجب میکنم چطور اینا حاضر به بازی تو چنین فیلم ضعیفی شدن.خانم نونهالی با این هم غیبت تو سریال های تلویزیونی با چنین نقش و فیلمی جای تعجب داره واقعا.فیلم خیلی خوب شروع شد اما متاسفانه قسمت به قسمت بدتر.ارزش نگاه کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
سوما
۱۴:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا بی کیفیت . افتضاح . هر موضوع اجتماعی بخوای بود مسخره تر از همش بازی اون خانم افغانی با اون لهجه مسخره و بازی افتضاح . حیف از آقای کیانیان چرا این نقش پذیرفتند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلم بی نهایت ضعیفی هست.حیف وقتی که برای دیدنش هدر رفت گاف های زیاد سریال اصلا قابل دفاع نیست.خیلی ها شاید به اعتبار دو بازیگر خوب مثل خانم نونهالی و آقای کیانیان نگاه کردن چون معمولا تو هر سریالی ظاهر نمیشن .من تعجب میکنم چطور اینا حاضر به بازی تو چنین فیلم ضعیفی شدن.خانم نونهالی با این هم غیبت تو سریال های تلویزیونی با چنین نقش و فیلمی جای تعجب داره واقعا.فیلم خیلی خوب شروع شد اما متاسفانه قسمت به قسمت بدتر.ارزش نگاه کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه
۱۴:۳۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
بهتره قضاوت نکنیم و تا پایان قصه صبر کنیم. ما ایرانی ها آدم های کم تحملی هستیم هر قسمت این سریال غیرقابل پیش بینی بود داره هزارتا مشکل کوچیک و بزرگ جامعه که درد اند را با هم نشون میده راهکار میده. اینقدر بد نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
یعنی متاسفم که یه دونه پلیس ما ندیدیم نشون داد گاندو فیلم بود به اینم میگن فیلم
France
محمد
۱۴:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
یه چیز مسخره دیگه هم داشت و اون وجود گوشی موبایل دست یه زندانی تو زندان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سریال بسیار مزخرفیست . حیف وقتی که تا اینجا گذاشتم و نگاه کردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام به نظر بنده این فیلم بدون محتوا و سرشار از تعالیم زشت و زننده
Iran (Islamic Republic of)
صبا صبایی
۱۳:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
قتل فریبا پیگیری نشد.نمردن فرشته پیگیری نشد.توی دادگاه که موبایل بردن قدغنه سمیه موبایلشو برده و تماس میگیره.خود ترانه که یک‌پلیسه همه جورتمامه.با اون ردیابی که زیرماشین شهاب و سیمین گذاشت.چقدر این کاراکتر لج اوره.هیچکس هم به جرم سرک کشی تو خونه و زندگی و کارش از اون شکایت نمیکنه.خدا شانس بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی فیلم مسخره ای بود واقعا متاسفم واسه نوسینده ی این سریال که فقط می خواست با اعصاب و روان مردم بازی کنه .
United States of America
محمدرضاجلالی
۱۳:۴۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من دبیرم خودم واغلب شاگردام عقیده داریم تا کنون تلویزیون چنین سریال ضعیفی نساخته یعنی به این سادگی میشه آدم کشت!!!!!/؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
یه سوال برام پیش آمده
چرا در فیلمهای ایرانی شخصیتهای منفی رو با اسمهای اصیل ایرانی مثل سیاوش - پرویز - شاهرخ ..... میگیرن با دست خودمون خراب می کنیم این حفظ فرهنگ است آیا آیا آیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
کلا خیلی فیلم بیخودوضعیفی هست من خوبعد کشته شدن سهیل دیگه نگاه نمیکنم واقعا برام سوال هست بازیگرا چه جوری تن به دادن بازی کنن وقتی فیلم نامه رو خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام آقای نویسنده و کارگردان محترم،،، چرا سهیل فلاش را پشت قاب عکس پنهان کرد مگه بهش الهام شده بود میمیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
این سریال انقدر مزخرفه میگم بذار ببینم اخر این همه نبوغ نویسنده وکارگردان چی میشه‌......حیف اون همه زحمت وهزینه که برای این سریال صرف شده وحیف تر وقت واعصاب مردمه که تلف شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه نویسندگان وکارگردانهای ماعقده خشونت دارند با اعصاب بینندگان بازی می کنند در شرایط کنونی با توجه به فشار اقتصادی ووضعیت روحی مردم چرا اجازه پخش این سریالهای خشن ،اعصاب خرد کن ،و...می دهد ومخاطبان خود را به تمسخر می گیرد چرا مردم ما نباید سریالها وفیلمهای شادی وامید بخش ببینند چرا در کشورهائی همچون هندوستان جهت جلب مخاطب ونشاندن آنها پای صفحه جادوئی آنهمه اغراق می شود اما در کشور ما سال به سال از جذابیت سریالها وفیلمها کاسته می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
الکی فقط سریال رو کشش میدن چرا نمیشد سهیل نمیره شما می تونستید همونجا تو کوه برهان رو بکشید..... یا می تونست فیلم رو از طریق شبکه های مجازی بفرسته مسخره تر این بود که با پرویز قرار گذاشت تهش این طوری میشه که ترانه یادش میاد سهیل بهش گفت فلش رو پشت قاب عکس گذاشتم و بالاخره دهن باز می کنه و هر دو آزاد میشن شهاب هم کشته میشه پرویز هم که پشت همه این داستان ها بوده دستگیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۳:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شاید ماخبرنداریم ازراهکارپلیس شاید مخفیانه داره کارمیکنه .نمیخوان اخرقصه لوبره
Iran (Islamic Republic of)
منصوری
۱۲:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلم به این بدی تا کنون ندیدم . نوبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
مزخرفترین فیلم سال را باید به فیلم بوی باران
بدهند چون تماما یا خشونت نشان میدهد یا قتل انگار در فیلم پلیس نقشی ندارد و قانونی وجود ندارد متاسفم برای کارگردان و فیلم نامه
نویسش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سهیل زنده است. نمرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
کارگردان تقصیر نداره میخواسته یه سریال متفاوت بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
بنظر میرسد نویسنده حتی زحمت نکشیده یک بار فیلمنامه را باز خوانی کند
Iran (Islamic Republic of)
Nothing
۱۲:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
چرا وقتی اون شهرام سهیل رو کشت یا موقه ورود خروجش هیچکس اونو ندید
ولی تا ترانه رف بالاسر سهیل کلی آدم پیدا شدن؟!
Poland
محسن
۱۲:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خبلی مسخره هست
باید 69 قسمت با اعصاب و روان مردم بازی کنن . قسمت آخر همه چی خوب بشه بعد بگن ما فیلم رو خوب تموم کردیم
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۲:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من هم بعد از دو سه قسمت سریال دنبال کردم .
در کل برام جالب بود. تجربه ی شد مخصوصا هشدارهاش.
جای تشکر دارد.
Germany
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خيلي خيلي بد
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۲:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
درسته به نظر من این فیلم خیلی جاهاش غیر قانونیه اصلا در واقعیت همچین چیزی وجود نداره بعدشم بیشتر هدفش ترویج خشونت و ادمکشی و از بین بردن امنیت جامعه هستش حالا نویسنده یکسرس توصیحاتی داده که بعید میدونم هدفش رسیدگی به خانواده زندانی و ... باشه میتونست همه ی اینها بدون اعمال اینهمه خشونت باشه بیخودی خواسته با اعصاب وروان مردم بازی کنه الانم داره بیخودی و بی ربط توجیه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا متاسفم واسه نیروی انتظامی که اجازه میده
یه همچین فیلمای ساخته شه
این جور فیلما ناخواسته اعتماد مردم رو به نیروی انتظامی ایران کم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
میشد برهان فیلم رو تلگرام ،واتس آپ یا از طریق دیگه ای برای ترانه بفرسته
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۳:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه باید بگم تو کشوری زندگی میکنیم که همینه.تازه کجاشو دیدی.فرار از زندانو که ببینی میفهمی چی به چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من حتی یک قسمت از آن را ندیدم میشه یگید داستان چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی فیلم مسخره‌ایه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
برای آقای رضا کیانیان و خانم نونهالی نمی دونم چی بگم که تن به این کارها دادند . !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من میگم حالا شما بینید تا اخرش بعد نظر بدید. امیدوارم اخرش مثل دلدادگان تمام نشود خیلی این سریال غمگین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
باسلام با احترام ب نظر دوستان ب نظرم فیلم خیلی خوبیه چون ادامه داستانو نمیشه حدس زد خیلی غافل گیر کننده هست خیلی هم آموزنده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
میشه بگی دقیقا کجاش آموزندس؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
بابا جمش کنید این فیلم مسخره
اصلا سروته نداره
کارگران یادش رفته اونی که تو قبر بود فرشته نبود
شما اگه دیدینش بهش یاد اوری کنید
واقعا مسخرس
تو کل عمرم فیلم به بدی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
برهان برای رسوندن فیلم لازم نبود که فیلم رو حتمن به دست سهیل برسونه میتونست از طریق ارسال فیلم به تلفن ترانه ، وکیل و یا سهیل از کشته شدن سهیل جلوگیری کنه.فیلمنامه خیلی ایراد داشت بخصوص اینکه نیازی نبود که برهان فراری باشه کافی بود به پلیس گزارش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
تو اینجور فیلم و سریال ها معمولاً اون کسی که اصلاً فکرشو نمیکنید پشت همه ی ماجراست کسی مثل سیاوش قصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
شخصیت بازپرس با سرگرد هیچ کدوم انتخاب درستی نبوده اصلا به این نقش نمیخورن.حالم بد میشه اینقدر کند بی فکر بدونه حس ششم عمل میکنند هیچ جذابیتی به فیلم ندادن خواهشن کسی واسه نقش انتخاب کنید.که واقعا به نقشی که بازی میکنه بیاد تا مخاطب لذت ببره.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
شوهرم وقتی دید سهیل کشته شد و ترانه هم داره مقصر گفت تلویزیون خاموش کن از اون قسمت ب بعد دیگ این سریالو دنبال نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا باید چند نفر در این سریال کشته شوند تا کارگردان نبوغ پلیس را رو کند چرا مگر پلیس نمی توانست از مرگ نوجوان دورگه ایرانی و افغانی جلوگیری کند یا این منطقی است که وقتی پلیس متوجه شده بعد اتفاق اتش سوزی مقتول هنوز زنده بود باز متهم در زندان باشد ؟سوالهای زیادی وجود دارد که این موضوع را برای بیننده طرح میکند یا کارگردان ناشی است و بخاطر عدم اگاهیش با اعصاب مردم بازی کرده یا نه خیلی هم در کارش خبره است با قصد باعث عصبانیت بیننده ها از سریال شده
Iran (Islamic Republic of)
ممم
۱۰:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی سریال ضعیفی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۰:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
6 نفر ادم مردن که بگن پلیس به فکر یک شبکه بزگ است........مسخره است فیلمش. از رضا کیانیان بعید بود همچین سریال مزخرفی بازی کند.
Iran (Islamic Republic of)
خلج
۱۰:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا برای نویسنده وکا رگردان سریال متاسفم این سریال از فیلم های هندی هم ضعیف تراست پیمان متهم به قتل است بازپرس نبش قبر انجام میدهد ومتوجه میشود که مقتول شخص دیگری است ولی هنوز پیمان متهم به قتل فرشته ودرانتظار اعدام حیف ازوقتی که صرف دیدین این بشود دیدین شکر
ستان بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
ساده لوح پسند است مثل فیلم های شبکه جم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
بازپرس فقط تلفن میزنه عباس زود بیا. سرگرد زود بیا که کشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلمی بسیاربی محتواوبی معنی است کارگردان یا بلد نبوده فیلم بسازد یاقصدداشته نیروی انتظامی را تخريب کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
بنظر من اینکه با این بهانه که پلیس دست نگه داشته تا شبکه اصلی رو به اصطلاح شناسایی و دستگیر کنند و به مخاطب و اون باند القا کنند که پلیس خوابه بازم یجای کار میلنگه و اون مرگ سهیله و عدم تعقیب شهرام. احتمالا اون پسر که در تقش افغان هستش زنده میمونه و پلیس نجاتش داده امادقضیه رو مخفی کرده. در هرصورت داستان و پلیس خیلی خیلی ضعف داره تا اینجای کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
قسمت 500 ام مثل دیگر قسمت های ستایش؛ برادر وپدر ومادر هم فوت میکنند و ستایش بی کس میشود
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
مدتی است که تلویزیون ایران بیشتر فیلم و سریال هایی پخش می‌کند که روی اعصاب مردم رژه میره، مردم اینقدر گرفتار شدند که اینگونه فیلم‌ها واقعاً مسخره کننده است. چرا لبخند زدن و خندیدن برای مردم ایران یک آرزو و رویا شده است؟؟?؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خودش حرفهای خودش روباورمیکنه؟؟چی داره میگه این؟! یه سریال تخیلی پرازناامیدی وبدبختی ساختن فقط برای افسرده تر کردن قشر عامه ی جامعه وایحاداحساس ناامنی درخانواده ها. همین!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سناریوی این سریال اصلا قابل دفاع نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
یعنی توو این گرونی مگه کسی دیگه فیلم هم نگاه میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
فیلم دیدن چه ربطی بهذگرونی داره
Germany
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعیت عملکرد پلیس در فیلم نشان دده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که
Sweden
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی فیلم بیخودی بود الحمدالله که ندیدم
Germany
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من اين برنامه براي بچه ها ساخته شده ... ايراد زياد دارد .. اگر براي سنسن بالا ساخته شده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خودتان فکر نمی کنید سکانس مرگ سهیل و رفتار ترانه خیلی مضحک و لج آور برای مخاطب بود تصور کنید چه کسی بالای سر جنازه نامزد خود حاضر میشود بعد میله آهنی که آلات قتل بوده است را دست میگیرد و تو خیابان راه میافتد چرا در نوشتن فیلمنامه این قدر ضعیف عمل میکنید بازیگران که تجربه دارند چرا زیر بار چنین صحنه ها میروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام واقعا انگار پلیس در سریال حضور نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خیلی سریالی غم باری است.
Germany
محمد
۰۸:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
حیف بودجه که صرف این سریال ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
دراین سریال پلیس بسیار ضعیف جلوه داده شده و اینکه چرا پس از نبش قبر دلیل بی گناهی طرف گناهکار ثابت نشده ویعنی متهم کردن ونبش قبر این طور آسونه وقتی کارایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
و چرا قتل دکتر پزشک قانونی را پیگیری نکردند اون قسمت خیلی مسخره بود