فعالیت ۲۰۰ هزار نجات غریق در کشور

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: هم اینک بیش از ۲۰۰ هزار نجات غریق در کشور مسئولیت نجات انسان‌ها را در مواقع بحران برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ایلخان نوری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت در کار نجات غریق گفت: نجاتگران باید خود را به دانش روز مجهز کرده و به بازآموزی و توانمندسازی توجه ویژه داشته باشند.

نوری وظیفه نجاتگران را علاوه بر ورزش و مسابقات، مراقبت از اماکن آبی کشور و نجات جان انسان‌ها دانست و افزود: این امر بر اهمیت کار این افراد بیش از پیش می‌افزاید.

او اظهار کرد: هم اینک فعالیت منجیان توانمند در سطح کشور باعث شده تا بندرت در استخر‌ها مشکل خاصی داشته باشیم، اما در اماکن ورزشی طبیعی برای شنا شاهد مشکلاتی در اثر بی احتیاطی شناگران هستیم.

او گفت: با توجه به پرخطر بودن شغل این منجیان تدابیر لازم برای بیمه و پرداخت حق الزحمه مناسب برای آن‌ها در نظر گرفته شده و با معرفی فدراسیون امکانات خوبی ار قبیل ارتقای درجه و تخفیف در هزینه‌ها نیز به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: پارسال ۲۴.۸ درصد کاهش غریق در سواحل شمال کشور را داشتیم هر چند یک غریق هم برای ما زیاد است.

او افزود: ناجیان غریق در سیل امسال نیز فعالیت بسیار خوبی در راستای کمک به سیل زدگان و نجات آن‌ها داشتند به طوری با اعلام فراخوان کمک افزون بر دو هزار و ۸۰۰ ناجی ثبت نام کردند که مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ ر

فعالیت ۲۰۰ هزار نجات غریق در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.