آتش گرفتن ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی روستای مرزی شوشمی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت : ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی روستای مرزی شوشمی از توابع بخش نوسود بر اثر آتش‌سوزی، دچار خسارت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یادگار غالبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت : عصر روز یکشنبه براساس گزارش رسیده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، راس ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه در پایین دست باغات اراضی منابع ملی روستای شوشمی از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه یک فقره آتش‌سوزی به وقوع پیوست.

او گفت : به محض اطلاع نیرو‌های واکنش سریع اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه مستقر در شهر نوسود به محل عزیمت کرده و بلافاصله یک اکیپ نیز از نیرو‌های مستقر در شهرستان به نیرو‌های موجود برای مهار آتش اضافه شد.

او با اشاره به حجم گسترده آتش در این منطقه، گفت: علی‌رغم تلاش‌های نیرو‌های منابع طبیعی و همچنین نیرو‌های مردمی و فعالان انجمن محیط زیستی ژیوای با توجه به صعب‌العبور بودن، آلوده بودن محل به مین و مواد منفجره جامانده از دوران جنگ تحمیلی، عدم دسترسی موثر و سریع به حریق حادث شده و وجود پوشش گیاهی مناسب، اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد و همین سبب گسترش حریق در محل مذکور شد.

غالبی افزود: طی چند مرحله حریق به طور کامل مهار، اما با وجود شیب زیاد و توپوگرافی شدید منطقه مجددا شعله‌ور می‌شد که در نهایت در ساعت ۱۰ صبح امروز حریق اطفا کامل شد.

این مسؤول گفت: در این آتش‌سوزی متاسفانه یک نفر از نیرو‌های واکنش سریع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از ناحیه دست دچار سوختگی شد.

وی افزود: براساس برآورده‌های اولیه ۱۵ هکتار از اراضی منابع ملی دچار خسارت شد که برآورد نهایی و میزان خسارت وارده به اراضی منابع ملی براساس مصوبات ستاد مدیریت بحران استان از ناحیه فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی استان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعلام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اراضی منابع ملی در آتش سوخت

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.