میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ کاهش یافت

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد سطح رضایت از عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج نظرسنجی گالوپ که به تازگی منتشر شد، نشان داد سطح رضایت از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که همواره اقدام به بیان اظهارات نسنجیده می‌کند، در دو هفته آخر ماه ژوئیه (دو هفته اول مرداد ماه) به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی از ۱۵ تا ۳۱ ژوئیه انجام شد، یعنی زمانی که ترامپ در حساب توییتر خود ۴ زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره را هدف حملات لفظی قرار داد و از آن‌ها خواست به «کشور‌های خود» بازگردند و اوضاع کشور‌های خود را بهبود بخشند. رئیس جمهور آمریکا همچنین در این بازه زمانی حملاتی را نثار الایجا کامینگز، رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا کرد و گفت بالتیمور، حوزه انتخابیه او آلوده به موش و انواع جانوران جونده است.

این نظرسنجی همچنین در زمانی انجام شد که رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا درباره ارتباط تیم ترامپ با مقامات روس در مقابل کنگره شهادت داد.

این رضایت ۴۲ درصدی از عملکرد ترامپ در نتیجه مصاحبه گالوپ با ۴۵۰۰ نفر انجام شد. از میان آن‌ها، ۸۹ درصدشان طرفداران حزب جمهوری خواه و فقط ۷ درصدشان از حامیان حزب دموکرات هستند.

نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داد سطح رضایت از عملکرد ترامپ در میان مردان بیش از زنان است. بر اساس این نظرسنجی ۵۱ درصد مردان و ۳۴ درصد زنان از عملکرد ترامپ رضایت دارند. این نظرسنجی همچنین نشان داد حدود نیمی از آمریکایی‌های ۵۰ سال به بالا (۴۹ درصد) از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور رضایت دارند. اما این رقم در میان آمریکایی‌های زیر ۵۰ سال ۳۶ درصد است.

نتایج نظرسنجی گالوپ از زمان آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان می‌دهد که سطح محبوبیت او همیشه در بازه ۳۵ درصد تا ۴۶ درصد قرار داشته و از این درصد‌ها فراتر نرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار