رها سازی جغد انباردر طبیعت آبادان

یک بهله جغد انبار در زیستگاه طبیعی آبادان رها سازی شد.

علی فتحی نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: جغد انبار بیشترین گستردگی را میان جغدها دارا می‌باشد و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است، این خانواده یکی از دو خانواده اصلی جغدها را تشکیل می‌دهد. جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزء پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود .

او ادامه داد:این حیوان سری به شکل قلب بزرگ، پاهایی بلند و دمی کوتاه و چهارگوش دارد و اغلب در ساختمان های متروکه، انبارها و سوله های قدیمی زیست می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت:این پرنده در مناطق باز با درختان پراکنده (درمناطق نیمه بیابانی) و حاشیه ی جنگل ها به سر برده و اغلب نزدیک سکونت گاه های انسانی دیده می شود. جغد انبار از راسته جغدسانان پرندگانی شکاری و شب پروازند و از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، حشرات تغذیه می کنند.

فتحی نیا افزود : با توجه به نقش مهم جغدها در کنترل جوندگان ، از عموم مردم تقاضا داریم تا در حفاظت از این گونه با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند این پرنده توسط محیط بانان در زیستگاه مناسب در شهرستان آبادان رهاسازی شد.

انتهای پیام/ د

یک بهله جغد انبار در زیستگاه طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.