فوگاس نان زیتون فرانسوی + طرز تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه نان فوگاس فرانسوی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فوگاس نان زیتون فرانسوی، نان بسیار خاصی است و شما میتوانید در تهیه این نان به جای زیتون از زیره، شوید، گوجه خشک و انواع سبزی‌های معطر استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با دستورالعمل تهیه این نان خوشمزه آشنا شوید

نان فوگاس فرانسوی + طرز تهیه

مواد لازم برای خمیر ترش:

آرد نان ۱۶۵ گرم
خمیرمایه فوری ۱/۴ قاشق چایخوری
آب ۱۶۵ گرم

مواد لازم برای تهیه نان فوگاس:

آرد نان ۳۳۵ گرم
خمیر مایه فوری ۱/۴ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
آب ۱۸۵ گرم
زیتون سبز و سیاه + گوجه خشک ۱۵۰ گرم
روغن زیتون ۲۵ گرم
رب گوجه فرنگی ۳/۴ قاشق غذاخوری
* سبزی‌های معطر به مقدار لازم

* سبزی‌های معطر شامل آویشن، ترخون، ریحان، مرزنگوش، رازیانه و جعفری می‌باشد.

طرز تهیه خمیر ترش:

ابتدا آرد و آب و خمیر مایه فوری را مخلوط کنید و داخل یک ظرف در بسته بریزید و به مدت ۲ ساعت استراحت دهید البته می‌توانید ۸ ساعت هم استراحت بدهید.

طرز تهیه نان فوگاس فرانسوی:

خمیر ترش را با آب مخلوط کنید و به آرد و خمیر مایه اضافه کنید کمی که هم زدید نمک را در آخر اضافه کنید زمانی که بافت خمیرتان یکدست شد زیتون هسته گرفته شده و گوجه خشک شده و رب گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر و روغن زیتون را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر با مواد کاملا مخلوط شود.

سپس در یک ظرف قرار دهید یک کیسه روی ظرف بکشید به مدت ۲ ساعت و نیم استراحت دهید سپس خمیر را به وزن ۳۰۰ گرم چانه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه استراحت دهید بعد خمیر را به شکل مثلث باز کنید و با چاقو برش بدهید و به مدت ۱ ساعت و نیم به خمیرتان در گرم خانه استراحت بدهید و بعد در دمای ۱۸۰ درجه در طبقه وسط فر قرار بدهید جهت پخت حتما داخل فر یک ظرف آب گرم بگذارید و بعد از پخته شدن زمانی که داغ است روغن زیتون و نمک دانه درشت روی نان بزنید و نوش جان کنید.

منبع : بیتوته

انتهای پیام/

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.