رئیس بنیاد نهج البلاغه کشور از افتتاح دفتر جدید وقفی بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل که توسط خیر اردبیلی اهدا شده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین دین پرور، رئیس بنیاد نهج البلاغه کشور در مراسم افتتاح دفتر وقفی بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل گفت: لازم است در برهه کنونی که دشمنان با ترویج فرهنگ غربی سعی در از بین بردن آموزه‌های دینی دارند با نشر فرهنگ علوی در بین آحاد جامعه و نسل جدید با هجمه‌های دشمنان مقابله کنیم.

او تصریح کرد: مشکل دنیای امروز گم شدن انسانیت است و در این برهه فرهنگ و اندیشه امام علی (ع) باید آموزش داده شود.

رئیس بنیاد نهج البلاغه کشور افزود: در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ کتاب در این رابطه تحقیق، تالیف، ترجمه و منتشر شده است و به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

لزوم گسترش فرهنگ علوی در جامعه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ علوی در جامعه نهج البلاغه را الگویی برای همه مخصوصا مسئولان عنوان کرد.

بهروز ندایی گفت: لازم است برنامه ریزی‌های مناسب صورت بگیرد تا در دراز مدت فرهنگ ترویج نهج البلاغه از آموزش و پرورش شروع شود و در کوتاه مدت بنیاد نهج البلاغه می‌تواند گام‌های اساسی در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ علوی بردارد.

وی افزود: ادارت استان آمادگی این را دارد تا از مربیان نهج البلاغه در راستای آموزش این کتاب ارزشمند بهره ببرد.

بهره مندی ۶۰۰ نفر از دوره‌های بنیاد نهج البلاغه اردبیل

رحیم انور، مدیر بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل نیز در این مراسم افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از خواهران و برادران علاقمند که دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و حوزوی سطح یک و بالاتر هستند موفق به گذراندن دروس این دوره شده اند که تعدادی از این‌ها هم اینک به عنوان مربیان محافل انس با نهج البلاغه و مدرس دانشگاه در خدمت عاشقان علی (ع) هستند.

او تصریح کرد: ۲۶ هزار عنوان کتاب تخصصی شامل کتب حدیث، شروح نهج البلاغه و ... به صورت دیجیتالی و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب به صورت حضوری در کتابخانه امیرالمونین (ع) بنیاد نهج البلاغه اردبیل در اختیار علاقمندان، محققان و پژوهشگران قرار دارد.

ولی مسیحا، خیر اردبیلی در یک حرکت ارزشمند معنوی و فرهنگی یکی از واحد‌های ساختمان چهار طبقه خود، واقع در چهارراه حافظ روبروی بوستان شهریار را به بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل اهداء کرد.

انتهای پیام/ح

وجود ۲۶ هزار عنوان کتاب تخصصی در بنیاد نهج البلاغه اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.