کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی

فرماندار کرمانشاه گفت : ۷۵ موکب در استان آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند که همگی خودجوش و مردمی دائر شده و این تعداد در روز‌های آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در اولین جلسۀ ستاد اربعین که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، همایش بزرگ اربعین حسینی را برای جهان اسلام، وحدت بخش و برای دشمنان دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامیدکننده دانست و گفت : باید این آیین و فرهنگ حسینی را دست به دست به نسل بعدی منتقل کنیم.

او اسکان موقت زائران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : همۀ دستگاهها، ادارات، حسینیه ها، مساجد، اردوگاه‌های راهیان نور و... از نظر شرعی و قانونی موظفند نمازخانه ها، سالن‌های ورزشی و اماکن مفروش خود را برای اسکان زائران مهیا و آمادۀ بهره برداری کنند.

در این جلسه که نمایندگانی از شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، بسیج، ستاد عتبات عالیات، هلال احمر، نیروی انتظامی و... حضور داشتند، رنجبر توجه ویژه به مسائل بهداشتی زائران، نظم و انضباط موکب‌ها و امنیت مسیر تردد زائران را بسیار حیاتی قلمداد کرد و از همۀ دستگاه‌ها خواست در این زمینه‌ها برنامه ریزی و تلاشی مضاعف داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه همچنین عید غدیر را به عموم مسلمانان تبریک گفت و از همۀ ادارات خواست برای برگزاری باشکوه این جشن بزرگ دینی، ملی و مذهبی تمام توان خود را بکار بگیرند تا در آستانۀ ورود زائران، کرمانشاه حال و هوای دیگری داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

آیین و فرهنگ حسینی را دست به دست به نسل بعدی منتقل کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار