طراحی و ساخت ترانستیرهای بندری توسط بانوان ایرانی

دو خواهر دوقلوی ایرانی به عنوان اولین بانوان مهندس برق توانستند جرثقیل‌های دروازه‌ای کانتینربر لاستیکی ساحلی را در خاورمیانه و در بندر شهید رجایی طراحی کنند.

خبرنگار: کباری/افتخاری برای بانوان ایرانی در حوزه بندری / طراحی و ساخت ترانستیرهای بندری توسط دو خواهر دوقلوسمیه حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ما به عنوان اولین بانوانی هستیم که عضو تیم طراحی و ساخت ۱۵ دستگاه جرثقیل ساحلی بوده‌ایم، گفت: اجرای این پروژه از زمان آغاز تا راه‌اندازی آن ۲ سال به طول انجامید و ما با اجرای این پروژه توانستیم در بین ۱۰ کشور طراحی کننده این پروژه قرار بگیریم.

وی افزود: اولین بار است که این دستگاه‌ها تماما توسط مهندسان ایرانی ساخته شده، زیرا که تنها چند کشور قدرتمند از جمله سوئیس، فنلاند، هلند و چین توانایی ساخت آن‌ را دارند و ما توانستیم وارد حوزه توانمندی این کشور‌ها شویم.

حسن‌زاده اظهار کرد: این دستگاه  جزء به‌روزترین پروژه‌های علمی جهان به شمار می‌رود و ما با اجرای آن توانستیم افتخار بزرگی را در دنیا کسب کنیم.

اولین بانوی مهندس برق اپراتور جرثقیل‌های دروازه‌ای کانتینربر لاستیکی ساحلی بیان کرد: شرکت‌هایی در داخل هستند که می‌توانند چنین پروژه‌هایی را مونتاژ کنند، ولی طراحی و ساخت چنین پروژه‌هایی توسط ایرانیان جسارت می‌خواهد که ما در دوران تحریم توانستیم این را انجام دهیم.

سمیه و سمانه حسن‌زاده خواهران دوقلوی ایرانی به عنوان اولین بانوان مهندس برق اپراتور جرثقیل‌های دروازه‌ای کانتینربر لاستیکی ساحلی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار