مخالفت اتحادیه اروپا با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل

یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه با سیاست توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین کاملا مخالف است.

مخالفت اتحادیه اروپا با سیاست شهرک‌سازی اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی بخش امور خارجه اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای بار دیگر مخالفت این اتحادیه را با سیاست توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند.

مقامات اسرائیلی ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی را در شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی تصویب کرده‌اند. موقعیت اتحادیه اروپا درباره سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین واضح و مشخص است و تغییر نکرده است: همه فعالیت‌های شهرک‌سازی بر اساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی است و باعث از بین رفتن امکان شکل‌گیری راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل شده و دورنمای صلح پایدار را هم از بین می‌برد.

تایید احداث ۷۱۵ واحد مسکونی برای فلسطینی‌ها در منطقه موسوم به منطقه سی (Area C) نیز هفته قبل توسط کابینه اسرائیل اعلام شد. فلسطینی‌های ساکن این منطقه در معرض توقیف‌های مکرر، تخریب، اجبار به ترک خانه و مصادره زمین‌هایشان قرار دارند و تقریبا هیچ یک از درخواست‌های آن‌ها برای صدور مجوز ساخت به تایید نمی‌رسد.

اتحادیه اروپا از اسرائیل انتظار دارد ضمن دست کشیدن از سیاست ساخت و توسعه شهرک‌ها و اختصاص زمین برای کاربرد خاص اسرائیلی‌ها به سیاست خود در جلوگیری از ساخت و ساز فلسطینی‌ها نیز پایان دهد. اتحادیه اروپا به حمایت از از سرگیری یک فرایند معنادار برای دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور از طریق مذاکره ادامه خواهد داد (زیرا این) تنها راه واقع‌گرایانه و منطقی برای دستیابی به خواسته‌های هر دو طرف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار