مدیرعامل راه آهن خبر داد؛

تولید و بازسازی ۱۷۲ دستگاه ناوگان ریلی در ۴ ماه ابتدای امسال

رسولی گفت:طی ۴ ماه اول امسال ۱۷۲ دستگاه ناوگان ریلی تولید و بازسازی شده که نسبت به سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

تولید و بازسازی ۱۷۲ دستگاه لکوموتیو در ۴ ماه ابتدای امسالبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در مراسم راه اندازی قطار تهران-آنکارا با بیان اینکه باید علاوه بر افزایش کمی، سطح کیفی را در حوزه مسافری ارتقا دهیم گفت: از چند ماه گذشته اعزام قطار‌های مسافری تهران وان را داشتیم و امشب اولین قطار تهران-آنکارا راه اندازی شد. 

وی ادامه داد: رایزنی‌های دو جانبه و چند جانبه‌ای جهت تسهیل در جابه جایی بار و مسافر بین دو کشور صورت گرفته  و افزایش ترانزیت کالا همچنین توسعه کریدور‌های ترانزیتی در دستور کار قرار گرفته است.

رسولی بیان کرد: در حوزه مسافری، همکاری های مشترکی با کشور همسایه ترکیه شروع کرده ایم به همین منظور قطار ترانزیتی تهران-وان از اردیبهشت ماه امسال راه اندازی شده است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به راه اندازی قطار گردشگری گفت: حرکت قطار‌های گردشگری را با همکاری دولت و وزیر گردشگری کشور ترکیه هماهنگ کرده ایم که به زودی کار‌های اجرایی آن انجام و راه اندازی می‌شود؛ ما امیدواریم این زمینه فراهم شود که مردم از اماکن تاریخی و مناطق طبیعی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: قطار تهران - آنکارا راه اندازی شد


رسولی با بیان اینکه ظرف ۴ ماه امسال ۱۰ میلیون و۳۰ هزار نفر افزایش مسافر داشته ایم گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۷ درصدی مسافر داشته ایم که البته باید ارتقای کیفی را هم در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: قطار‌های گردشگری ویژه ایام عید غدیر و قربان پیش بینی شده و در شهر‌های مانند لرستان در ایام تابستان طراحی شده است.

رسولی توضیح داد: به منظور حمایت از تولید داخل در حوزه حمل ونقل اقدامات بسیار زیاد صورت گرفته است که از جمله آن در طی ۴ ماه اول امسال ۱۷۲ دستگاه باری مسافری و لکوموتیو تولید داخل و بازسازی شده که رشد ۶۴درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

انتهای پیام/

تشریح اقدامات انجام گرفته به منظور توسعه حمل و نقل ریلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار