بوشهر جای مناسبی برای دفن پسماند عفونی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محل‌های دفن پسماند عفونی در استان بوشهر مطلوب نیست و هیچ مکان مناسبی برای این کار در استان نداریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: پسماند عفونی به عنوان پسماند ویژه تلقی می‌شود اما محل‌های دفن این نوع پسماند در استان بوشهر مطلوب نیست.

او محصورسازی مکان دفن پسماند را ضروری دانست و گفت: در مرحله نخست اقداماتی را داشته‌ایم و شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی محل‌های دفن شدند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه برخی مکان‌های دفن پسماند در استان مجوز و استاندارد زیست‌محیطی ندارند، عنوان کرد: در استان بوشهر کارخانه بازیافت زباله نداریم و فقط در جزیره خارگ و شهر بوشهر یک کارگاه بازیافت محدود پلاستیک داریم.

قلی نژاد با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌های استان دستگاه بی‌خطرسازی پسماند عفونی دارند، افزود: همه بیمارستان‌ها با آزمایشگاه معتمد قرارداد داشته باشند.

او با بیان اینکه پسماند برخی از مطب‌ها و درمانگاه‌ها وارد پسماند خانگی می‌شوند، گفت: باید پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌ها ساماندهی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه عسلویه سایت دفن پسماند ندارد، بیان کرد: پسماند صنعتی تولید شده در منطقه پارس جنوبی وضع بسیار ناهنجاری دارد و باید انبار‌های مکانیزه پسماند در این منطقه فعال شود.

انتهای پیام/ک

پسماند مراکز درمانی ساماندهی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.