شناسایی چندین مورد دام مبتلا به سیاه زخم در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ازشناسایی چندین مورد دام مبتلا به سیاه زخم در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه طی سه سال گذشته در خوزستان واکسیناسیون هدفمند دام انجام نشده است و به سبب کوچ عشایر و جابجایی دام بین این دو استان، در ماه جاری چندین مورد دام مبتلا به سیاه زخم در مناطق عشایری استان شناسایی شد.

جزایری با بیان اینکه آزمایش چندین مورد ابتلای دامی و انسانی به تب کریمه کنگو هم در استان مثبت اعلام شد افزود: این افراد با مراجعه به موقع و مداوای سریع، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

او ادامه داد: اگر این بیماری‌ها در استان به موقع شناسایی و کنترل نشود خطر انتقال سیاه زخم از دام به انسان زیاد و از کنترل خارج می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین از ثبت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد گزیدگی در استان طی چهار ماه ابتدای سال خبر داد و گفت: با تعامل بین بخشی، راه‌اندازی سایت‌های زنده گیری سگ و عقیم سازی آن‌ها می‌توان تعداد موارد گزیدگی سگ را در استان کاهش داد.

جزایری در ادامه به اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع در استان اشاره کرد و افزود: برای اجرای کامل نظام ارجاع ۱۰ گام پیش بینی شده که سیستم نوبت دهی الکترونیک نخستین گام آن به شمار می‌رود و هم اینک در شهر فارسان به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/ز

شناسایی چندین مورد ابتلای دامی و انسانی به تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار