عزم جهاد کشاورزی برای رونق بخشی به تولیدات گلخانه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی درمیان از رونق بخشی به مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان درمیان خبر داد.

ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی درمیان در گت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: تمامی زیرساخت‌ها مثل شبکه انتقال برق، جاده دسترسی، گازکشی وسیستم انتقال آب مجتمع‌های گلخانه‌ای آماده می‌باشد.

او افزود: به این طرح تسهیلات ۷ درصدی داده می‌شود که می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان در بخش کشاورزی فراهم آورد.

ضیائیان احمدی در ادامه با اشاره به این که ازابتدای سال تاکنون تعداد ۱۵ متقاضی در خواست‌های خود را جهت ثبت نام قطعات مجتمع گلخانه‌ای تحویل داده اند گفت: در ۳ قطعه جدید در حال عقد قرارداد باشرکت شهرک‌های کشاورزی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با بیان این که جهت گرفتن وام نیاز به پروانه تاسیس می‌باشد گفت: بعد از انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های کشاورزی و تحویل زمین باید طرح گلخانه‌ای محصول خود اعم از سبزی و صیفی و یا گیاهان داروئی و زینتی در سامانه سیتا جهت اخذ وام ثبت نمایند.

او گفت: میزان سرمایه گذاری متقاضی ۲۰ درصد وام می باشدو پازپس دهی آن ۵ ساله و ۶ تا ۱۲ ماه تنفس با سود ۷ درصد می‌باشد.

ضیائیان احمدی عنوان کرد: در این مجتمع‌های که با استفاده از سازه‌های فلزی و با پوشش پلی اتیلن ساخته می‌شوندامکان کاشت انواع صیفی و سبزی جات و گیاهان داروئی و زینتی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان با اشاره به بازار فروش تولیدات گلخانه‌ای گفت: از سیاست‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای ایجاد وثبت شرکت تعاونی گلخانه داران جهت تامین نهاده‌ها وفروش محصول می‌باشد که افراد گلخانه دار اعضای این شرکت تعاونی هستندومحصول نهایی را جهت فروش به شرکت تحویل میدهند.

او ادامه داد: منع قانونی برای کارکنان دولت در جهت ایجاد گلخانه وجود دارد، اما آن‌ها می توانند برای همسر و فرزندان خود در سیتا ثبت نام کنند.

ضیائیان احمدی با اشاره به این که امکان احداث گلخانه در محله‌های مسکونی وجود دارد گفت: متقاضیان می‌توانند گلخانه‌های کوچک مقیاس و کمتر از ۳۰۰ متر درمحل زندگی خود احداث کنند وجهت ثبت نام به سامانه پنجره وگرفتن پروانه تاسیس واخذتسهیلات ۷ درصدی برای گلخانه‌های کوچک مقیاس اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان ادامه داد: احداث کنندگان مجتمع‌های گلخانه‌ای می‌توانند از بیمه خویش فرما بهره‌مند شوند همچنین در صورت عدم بازدهی مناسب می‌توانند نوع کشت یا محصول کم بازده را تغییر دهند.

انتهای پیام / ط ا

ثبت نام متقاضیان کشت گلخانه‌ای در سامانه سیتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار