غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲۶ برابر حد مجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش سرعت طوفان گردوخاک به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در زابل، میزان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۲۶ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا ساعت ۱۴ امروز بیشینه سرعت طوفان گردوخاک در زابل به ۳۱ متر بر ثانیه معادل ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: وزش این طوفان شدید موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۳۹۵۷ میکروگرم بر مترمکعب شد که ۲۶ برابر حد مجاز است و چندین برابر شرایط بحرانی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت جوی زهک نیز تا ظهر امروز در شرایط بحرانی قرار داشته است، به طوری که طوفان گردوخاک که از ابتدای صبح در این شهر آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و شعاع دید افقی در آن کمتر از ۱۰۰۰ متر است.

حیدری با بیان اینکه سه روز قبل اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در اخطاریه جوی شماره ۱۱ خود نسبت به وزش طوفان گردوخاک و شن در شمال استان هشدار داده بود، گفت: انتظار می‌رود این شرایط تا روز شنبه در شمال استان ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روز‌های یک شنبه و دوشنبه اندکی از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته می‌شود، اما مجدد تا اواخر هفته وزش باد‌های شدید در این منطقه ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید: سرعت باد در زابل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید/غلظت هوا ۷ برابر حد مجاز


وی در بخش دیگری از تشکیل توده عظیم گردوغباری و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی استان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون به سبب نفوذ گردوغبار ناشی از طوفان زابل به زاهدان، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر به ۴۰۰۰ متر کاهش یافته است.

حیدری اضافه کرد: غلظت غبار و کاهش دید در زاهدان و سایر نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان در ساعات آینده بیشتر از این نیز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون از شهر‌های های زاهدان، نصرت آباد، میرجاوه، خاش، سراوان، مهرستان، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و چابهار پدیده گردوغبار گزارش شده است.

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار