مدیرجهاد کشاورزی شهر مروست گفت: تا پایان فصل برداشت، هشت هزار تن انگور از تاکستان‌های ترکان و هرابرجان برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نیک سرشت مدیرجهادکشاورزی شهر مروست با بیان اینکه شهرمروست یکی از قطب‌های تولید انگور استان است گفت: سیصد هکتار از تاکستان‌های انگور در روستاهای ترکان و هرابرجان است.

نیک سرشت با بیان فصل برداشت انگور در شهر مروست از تیرماه شروع و تا شهریور ماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از هشت هزار تن انگور با متوسط عملکرد ٢۵ تا ٣٠ تن در هکتار از تاکستان‌های ترکان و هرابرجان برداشت شود.

او بیان کرد: ارقام انگور کشت شده در شهر مروست؛ خلیلی، عسکری، ریش بابا و انگور سیاه است که بیشترین نوع به انگور خلیلی اختصاص دارد.

مدیرجهاد کشاورزی شهر مروست اظهارداشت: انگور برداشت شده به صورت تازه خوری به استان‌های یزد، فارس، کرمان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مازاد آن به صورت کشمش‌های آفتابی و تیزآبی فرآوری شده به بازار مصرف عرضه می شود.

نیک سرشت افزود: در حال حاضر در شهر مروست ٣٠ کارگاه فرآوری انگور فعال است که یک واحد صنعتی است و در تلاش هستیم صنایع فرآوری این محصول در شهر مروست راه اندازی کنیم تا محصولات فرآوری با برند خود شهر مروست به سراسر کشور عرضه شود.

او تصریح کرد: در تلاش هستیم محصول انگور را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد و مدیریت جهادکشاورزی شهر مروست آمادگی همکاری با متقاضیان برای راه اندازی صنایع فرآوری محصول انگور را دارد.

انتهای پیام/ غ

برداشت هشت هزار تن انگور در دهستان ترکان و هرابرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.