آیت‌الله موحدی کرمانی:

مقاومت در مقابل دشمن و ایستادن مورد تاکید رهبر انقلاب است/ مصداق طاغوت در قرآن در زمان کنونی، هیات حاکمه بر آمریکاست/ قطعاً مذاکره‌ای انجام نخواهد گرفت/ ربا و سود بانکی حرام است

نماز جمعهامام جمعه موقت تهران گفت: دنیا بداند که مصداق طاغوت در قرآن در زمان کنونی، هیات حاکمه بر آمریکاست.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران گفت: تنها راه نجات از خطرات شیطان، یاد خداست. شب و روز عرفه و روز عید قربان را باید قدر بدانیم. روز عرفه اختصاص به دعا دارد و به قدری این روز بزرگ است که می‌فرمایند اگر کسی به واسطه گناهان بزرگش در ماه رمضان موفق نشده آمرزیده شود، منتظر روز عرفه باشد.

وی با بیان اینکه روح بندگی دعاست، در توضیح معنای دعا گفت: خداوند فرموده است که مرا بخوانید تا من جوابتان را بدهم. دعا یعنی اینکه خدا را بخوانید و از او بخواهید و از غیر او نخواهید. اولین شرط تحقق دعا این است که انسان از همه ببُرد و از همه جا منقطع شود و باور کند که فقط باید از خدا خواست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: انسان فقط باید امیدش به خدا باشد و از او بخواهد. خداوند پاسخ انسان مُضطر را می‌دهد و مُضطر کسی است که امیدش از همه جا قطع باشد. دعا، بسیار مهم است و دعا باید منبعث از عشق به خدا و کشش به سوی خدا باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: تنبلی و زودرنجی از صفاتی است که باید تلاش کرد از انسان دور شود، زیرا اگر زودرنج باشیم تحمل سخن حق را نخواهیم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها بعد از انقلاب به دلیل برخورد به جای بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از آنان رنجیده‌ و از قطار انقلاب پیاده و حذف شده‌اند، چرا که افرادی زودرنج بودند، این در حالی است که طلحه و زبیر هم از اقدامات امیرالمؤمنین(ع) رنجیدند و علیه این امام بزرگوار شوریدند، ولی باید به نصایح اهلبیت که نباید زودرنج باشیم، گوش داده و به آن عمل کنیم. 

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی اظهار کرد: مقاومت در مقابل دشمن، تسلیم دشمن نشدن و ایستادن مورد تاکید رهبر انقلاب است. به برکت مقاومت، ایران توانسته در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار بایستد. به پیروزی‌هایی دست یافت که یکی از آنان حفظ انقلاب بود. دشمنان فکر می‌کردند که می‌توانند انقلاب را نابود کنند، اما خداوند انقلاب را حفظ کرد. به برکت مقاومت هیمنه آمریکا فروریخت و ایران توانست هواپیما رادارگریز پیچیده آمریکایی را بزند و قدرت پدافندی ایران در تراز قدرت موشکی قرار گرفت. مقاومت همچنان توانست بازدارندگی در برابر آمریکا و هم‌‌پیمانانش برای آغاز حمله نظامی ایجاد کند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد گفت: بی‌اعتنایی آمریکا و خروج از این پیمان نشان‌دهنده بی‌اهمیتی این موضوع برای هیأت حاکمه این کشور است. 

وی ادامه داد: عربستان در ماجرای یمن دست و پا می‌زند و تلاش می‌کند خود را نجات بدهد. به برکت مقاومت، مواضع امارات در خصوص یمن چرخش پیدا کرد. هیاتی از امارات عازم ایران شد که با هیات مرزبانی ایران دیدار کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: رهبر انقلاب چهار سال و نیم قبل و در آغاز حمله عربستان به یمن، با قاطعیت از شکست  متجاوزان و عربستان سخن گفتند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: دنیا بداند که مصداق طاغوت در قرآن در زمان کنونی، هیات حاکمه بر آمریکاست. ترامپ از یک سو به دنبال مذاکره با ایران است و از سوی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. اگر قرار شود، مذاکره‌ای انجام گیرد که قطعاً انجام نخواهد گرفت، بالاخره مذاکره‌کننده وزیر خارجه است که او را تحریم می‌کنند. آمریکایی‌ها منطقی جز زورگویی ندارند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص لغو خودمختاری منطقه کشمیر توسط هند گفت: این اقدام هند حرکتی زشت است و به این کشور تذکر می‌دهم که از برخورد با مسلمانان جلوگیری کند، چرا که به مصلحت او و منطقه نیست.

وی با اشاره به مصاحبه تلویزیونی عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان و اخطار به سران آمریکا در موضوع ایران، گفت: نخست‌وزیر پاکستان در این مصاحبه اعلام کرده است که من به ایران سفر کرده‌ام و از نزدیک روحیه شهادت‌طلبی آنها را دیده‌ام و اگر اشتباهی در مورد این کشور و افزایش تنش و حمله به جمهوری اسلامی رخ دهد، باتلاقی برای عاملان این جریان به وجود آمده که قطعا نمی‌توانند از آن خارج شوند. 

وی گفت: عمران‌خان در این مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده که رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند و بدانند که حمله به این کشور خطر بسیار بزرگی دارد. 

امام جمعه موقت تهران خطاب به دولت و مسئولان گفت: باید گزارشی درباره عملکرد بخش‌های مختلف کشور در سال رونق تولید بعد از گذشت هشت ماه ارائه شود و بگویند چه کرده‌اند تا مردم تصمیم‌گیری کنند. 

وی تأکید کرد: اگر تولید رونق پیدا کند و پول‌های در دست مردم در امر تولید به کار گرفته شود، قطعاً وضع کشور بهتر خواهد شد، ولی اگر مسئولین به این امر بی‌توجهی کنند، پول ها به بانک ها سرازیر می‌شود و سود همراه با ربا که حرام است به دست خواهد آمد. 

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: کم‌وبیش از مشکل‌تراشی برای تولیدکنندگان و کاغذبازی‌ها و در نتیجه خستگی آنها در حرکت در مسیر رونق تولید موضوعاتی را شنیده‌ام.

وی گفت: ربا و سود بانکی حرام است و کسانی که به این موضوع بی‌اعتنا هستند، با جنگ با خدا اقدام کرده‌اند، ضمن اینکه مشخص نیست که بانک ها چه می‌کنند و به مردم وام و قرض می‌دهند و ربا و سود می‌گیرند؟! 

وی گفت: مسئولان باید به داد موضوع ربا برسند، چرا که وضعیت خطرناکی است. 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند مقابل ربا ایستادگی کنند، باید به مردم برای رونق تولید و عدم ورود پول‌های در دست‌شان به بانکها فضا بدهند و چوب لای چرخ تولید نگذارند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
dfsa
۰۷:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
ربا و سود بانکی حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
چرا بانکها سالهاست سود بانکی که هیچی جریمه ی دیرکرد رو هم می گیرند 10 میلیون وام می گیری 25 میلیون باید پس بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
چهل سال است كه ربا وبهره بانك حرام است ،،،،وصد سال ديگر همگنان ادامه دارد ، برنامه قابل اجراي مسئولان چيست ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
برنامه قابل اجرا اینه یروز کارت سوختو برمیدارن صدروز وقت میزارن دوباره کارتو برگردانن یروزه مسکن مهر برداشتن الان هزارروزه نمیتوانن طرحی جایگزینش کنند داستان خرابکردن ودوباره ساختن اصلا اصلاحات درطرح های گذشته نیست فقط خراب کن دوباره بساز این وسط یه عده هم عقلشون بیشتره هی پول ازاین نابسامانی به جیب میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
کدوم سود بانکی را دولت به سپرده گذار میده که تو این ۱۵ ماه دولت اومد با پول سپرده ی بانکی مردم از واردات خودرو گرفته تا همه چیز سود هنگفت کرد و پول سپرده ی مردم دیگه هیچ ارزشی نداره.و حتی سود بانکی سپرده ی مردما هیچ کرد به طوریکه سود یک میلیون در ماه یک کیلو پیاز میشه.چنان ارزش پول ایرانا هیچ کردید که بنده خدایی که مستاجر و صد میلیون تومان سپرده داشته تا با سودش بتونه اجاره بده دیگه نه پولش ارزش داره نه سودی بهش میدهند.تا حالا میگفتند سود بانکی براساس نرخ تورم چرا حالا که جنسها صد برابر شد برعکس سودها کمتر میشه.نه سپرده اش دیگه ارزش داره نه با سود هیچش میتونه زندگی کنه.هر جنسی صد برابر شد.پارسال با صد میلیون تومان میشد ۵ تا پراید خرید امسال با این پول میشه یک پراید خرید.ببین سر مردم مستاجر و بدبخت چقدر دولت کلاه گذاشت.با هر صد میلیون تومان سپرده ی مردم دولت پارسال اومد یک کیلو طلا خرید که هر صد میلیون تومان ۴۰۰ میلیون تومان با گران شدن طلا تو جیب دولت سود کرد.هر جا منفعت دولت باشه ضرب العجل اقدام میشه مثل کاهش سود سپرده ی بانکی مردم بدبخت مستاجر.هر جا منفعت مردم باشه مثل اینکه ۵ ساله مجلس اومده به ظاهر همسان سازی حقوق بازنشستگان را در حد صحبت تکلیف کرده چرا انجام نشد چون این طرح حداقل بگیرها را شامل میشه و برا خود دولتیان و مجلسیان تصمیم گیرنده ی این قانون منفعتی نداره که مثل حقوق خودشون سفت و سخت دنبالش باشند.حالا کاهش سود سپرده ی مردم بی وقفه و ضرب العجل انجام خواهد شد.چون این دولت ضرر را برا مردم میخره و سربار مردمه نه کمک حال مردم
آخرین اخبار