ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تدوین «لایحه ۶۰ ماده‌ای شفافیت» در دستور کار هیئت دولت

عضو کمیسیون حقوقی قضایی از تدوین «لایحه شفافیت و مبارزه با فساد» با 60 ماده در هیئت دولت خبر داد.

تدوین «لایحه ۶۰ ماده‌ای شفافیت» در دستور کار هیئت دولتابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره آخرین وضعیت بررسی طرح سوت‌زنی و مبارزه با فساد در مجلس، گفت: بررسی‌های این طرح تاحدودی انجام شده، اما قوه قضائیه هم به موازات طرح سوت زنی به صورت آیین نامه‌ای بحث مبارزه با فساد در این دستگاه آغاز کرده است.

او با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی به منظور سالم‌سازی دستگاه قضا این آیین نامه را ابلاغ کرده است، ادامه داد: بر اساس این آیین نامه هر فردی فسادی را در داخل قوه قضائیه اعلام کند و گزارش دهد، علاوه بر محفوظ ماندن نام او تشویق‌هایی هم برایش در نظر خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: طرح‌های اعاده اموال نامشروع مسئولان و سوت زنی تصویب شد

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس تاکید کرد: رئیس دستگاه قضا یک کارگروه برای اعلام رسمی این بخشنامه تشکیل داده که اقدام مثبتی است.

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: از زمانی که آقای رئیسی مسئولیت دستگاه قضا را برعهده گرفته است تعامل دو قوه مقننه و قضائیه افزایش پیدا کرده است و نمایندگان به راحتی می‌توانند با وی دیدار و گفتگو داشته باشند.

ابوترابی اظهار کرد: همچنین دولت در حال تدوین لایحه‌ای با حدود ۶۰ ماده برای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد را در دست بررسی دارد که هنوز به مجلس ارسال نشده است که نمایندگان مجلس هم طرحی را در این راستا ارائه کردند که امیدواریم بررسی و تصویب آن به این دوره برسید.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت بررسی طرح سوت زنی در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار