خبرنگاران دیده‌بانان جامعه هستند

خبرنگاران با نگاه ظریف و دقیق خود می‌توانند مشکلات اجتماع را رصد کرده و در انتقال آن‌ها به مسؤولان و دستگاه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار محمدرضا اسحاقی در آیین تجلیل از خبرنگاران، این قشر از جامعه را مجاهدان و ایثارگران عرصه روشنگری و اطلاع‌رسانی دانست که با جوهره جان خویش و با علاقه و تحمل مرارت‌ها، به آگاهی بخشی جامعه همت می‌گمارند.
این مقام ارشد انتظامی از خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه یاد کرد و افزود: خبرنگاران، تنها کسانی هستند که با نگاه ظریف و دقیق خود می‌توانند مشکلات اجتماع را رصد کرده و در انتقال آن‌ها به مسؤولان و دستگاه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

او با اشاره به سفر سالانه هزاران نفر مسافر و گردشگر به گیلان و همچنین افزایش حجم ورود خودرو به استان تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه کاهش تصادفات و تلفات، در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۲۲ درصدی آمار تلفات انسانی در تصادفات جاده‌ای و همچنین کاهش ۸ درصدی در کل تصادفات به وقوع پیوسته در معابر برون شهری را شاهد بودیم.

سردار اسحاقی با بیان اینکه ۷۲ درصد جان باختگان تصادفات در سال گذشته موتورسواران و عابران پیاده بودند، ادامه داد: برای کاهش این تلفات قریب به ۱۵ هزار نفر موتورسوار در قالب برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک به صورت چهره به چهره تحت آموزش قرار گرفتند و حدود ۷ هزار کلاه ایمنی به آن‌ها اهداء شده است.

این مقام انتظامی تصریج کرد: در ۴ ماهه نخست امسال ۲۲ طرح تشدید مقابله با سرقت در سطح گیلان اجرا شد که در این راستا ۵۴۸ سارق حرفه‌ای که اکثر آن‌ها غیربومی بودند، دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند.

او به شناسائی و انهدام ۱۰ باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری در پوشش شرکت‌های هرمی در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا ۶۹۴ پرونده کلاهبردای کشف و ۵۸۹ نفر کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

سردار اسحاقی تعداد تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۴ ماه نخست سال جاری را ۴۰۳ هزار و ۴۴۰ تماس عنوان کرد و افزود: به ۲۱۰ هزار و ۴۴۰ تماس شهروندان از طریق راهنمایی و ارشاد رسیدگی شده و ۱۹۳ هزار تماس نیز به عملیات پلیسی منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان به کشف بیش از ۸۰ درصد جرائم در فضای مجازی که به پلیس گزارش شده اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بیشتر متهمان اینترنتی دستگیر شده در مقطع سنی بین ۲۶ تا ۳۵ سال هستند که لازم است خانواده‌ها دقت و نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تجلیل و اهداء لوح تقدیر به خبرنگاران برگزیده، از تمامی خبرنگاران حاضر در این نشت تقدیر شد.

انتهای پیام/آ

سردار اسحاقی از خبرنگاران گیلانی تجلیل کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.