حضرتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵۰ تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است/ شهریور باید طرح‌ها و لوایح را به صحن ارائه کنیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حداکثر تا آبان ماه برای بررسی و تصویب تحقیق و تفحص‌ها، طرح‌ها و لوایح در مجلس فرصت نداریم لذا باید تا شهریور آن‌ها را به صحن علنی ارائه کنیم.


عینی///۵۰ تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است/ شهریور باید طرح‌ها و لوایح را به صحن ارائه کنیمالیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارائه درخواست تعدادی از نمایندگان درباره انجام تحقیق و تفحص از بحث تخصیص ارز یارانه‌ای گفت: حدود ۵۰ تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری است و از سوی دیگر هم پنج لایحه مهم اقتصادی هم در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نمایندگان مطلع باید از پرونده تحقیق و تفحص‌ها دفاع کنند/ بستر لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات وجود ندارد 

وی افزود: لوایح مناطق آزاد و ویژه و مالیات بر ارزش افزوده و هچنین طرح‌های مربوط به قانون بانکداری اسلامی و بانک مرکزی از جمله موارد بسیار مهمی هستند که باید سریعا به صحن علنی ارائه شوند و از سوی دیگر احتمالا تا پایان مهر ماه یا حداکثر آبان ماه بیشتر برای بررسی و تصویب تحقیق و تفحص‌ها، طرح‌ها و لوایح در مجلس فرصت نداریم لذا باید تا شهریور ماه کار بررسی این موارد را در کمیسیون اقتصادی به پایان برسانیم و به صحن علنی ارائه کنیم.

حضرتی با تاکید براینکه طرح‌ها و لوایح بسیاری هم در دستور کار صحن علنی قرار دارند، بیان کرد: زحمات بسیار زیادی برای طرح‌ها و لوایح در کمیسیون اقتصادی کشیده شده و در صورت کمی تعلل در اتمام بررسی آنها، بحث تصویبشان به این دور از مجلس نخواهد رسید، لذا ما در حال برنامه‌ریزی درباره چگونگی بررسی تحقیق و تفحص‌ها، طرح‌ها و لوایح هستیم و البته فشار دوستان هم در مجلس بر روی من زیاد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حدود ۵۰ سوال نمایندگان از وزرا را هم در دستور کار کمیسیون داریم، اظهار کرد: حدود ۱۵ سوال از وزیر اقتصاد، ۱۰ سوال از وزیر صمت، از وزیر راه و شهرسازی و دیگر وزرا سوالاتی در دستور کار است که به آنها هم رسیدگی شود، مهمتر از تمام این موارد در شرایط فعلی باید مصوباتی را در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، بانکداری و... داشته باشیم تا بدرد مردم بخورد.

وی افزود: دغدغه بسیار مهم دیگر مردم در حال حاضر بحث تامین مسکن و ودیعه خانه‌های استیجاری است که البته اقداماتی در شورای پول و اعتبار و از طریق وزارت راه و شهرسازی در دست داریم.

حضرتی با اشاره به اینکه به موجب مصوبه‌ای وزارت راه و شهرسازی باید تا ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تحویل دهد، تصریح کرد: برای تامین ودیعه‌ مسکن مستأجر‌ها هم در حال تبادل نظر و بررسی با وزیر اقتصاد و دارایی هستیم لذا تلاش می‌کنیم تا طی چند ماه باقی مانده از دور دهم مجلس حداقل ۳ گره از مشکلات مردم را به صورت عملی باز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار