رئیس پلیس فتا زنجان هشدار داد:

شهروندان مراقب کلاهبرداران در آستانه عید قربان باشند

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: کلاهبرداران و سودجویان فرصت‌طلب در ایام خاص سال از جمله اعیاد قربان و غدیر با ارسال پیامک‌های احساسی به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.

شهروندان مراقب کلاهبرداران در آستانه عید قربان باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از جرائمی که در فضای مجازی باب شده و باعث کلاهبرداری از شهروندان می‌شود کلاهبرداری پیامکی است، به عنوان مثال در آستانه فرا رسیدن عید قربان ممکن است برخی از مجرمان با سو استفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد از نام عید قربان و غدیر و با ارسال پیامک به همشهریان به بهانه جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام به کلاهبرداری نمایند.

او ادامه داد: در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیامک برای شهروندان کرده و در جریان آن یا با اعلام شماره کارت و شماره حساب درخواست واریز کمک‌های مردمی را کرده یا از طریق اعلام یک آدرس اینترنتی شهروندان را به صفحات جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و با کپی اطلاعات کارت و حساب بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

در ادامه: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت مشاهده چنین پیامک‌هایی نکات امنیتی را مدنظر قرار داده و از اعتماد به پیامک‌های ناشناس با مبدأ ارسال نامعلوم خودداری کرده و به هیچ عنوان وجه نقدی به حساب‌های اعلامی از سوی افراد غریبه واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا زنجان تاکید کرد: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که برای واریز هرگونه کمک‌های مالی خود، فقط از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح که در رسانه‌های رسمی معرفی می‌شود، اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی خودداری شود.

رئیس پلیس فتا زنجان در پایان گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) یا سایر راه‌های ارتباطی پلیس فتا به ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.
 
انتهای پیام/ن
 

شهروندان مراقب کلاهبرداران  باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.