وقتی بازار رمال‌ها برای گرفتن مشاوره ازدواج بیش از روانشناس‌هاست

‌یک روانشناس بالینی گفت: مردم بیشتر از آنکه به روانشناس‌ها مراجعه کنند به رمال‌ها مراجعه می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حامد سجادپور با اشاره به اینکه فال‌هایی که در رابطه با مسائل ازدواج در شبکه‌های مجازی و... وجود دارد، هیچگونه پیشینه علمی ندارد، اضافه کرد: برخی از افراد با توجه به همین رمالی‌ها وارد زندگی جدیدی می‌شوند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که چیزی جز خرافات و مسائل پیش پا افتاده نبوده است.

وقتی بازار رمال‌ها برای گرفتن مشاوره ازدواج بیش از روانشناس‌هاست

وی با بیان اینکه زمانی می‌توان مسئله‌ای را قطعی بیان کرد که آزمون پذیر باشد، ادامه داد: در علم روانشناسی اگر می‌گوییم چگونه دو زوج ازدواج موفقی می‌تواند داشته باشند، براساس خصوصیات شخصیتی افراد و از نظر علمی موضوعی از طرف روانشناس بیان می‌شود و موضوع مطرح شده به طور قطع آزمون پذیر است.

به گفته این روانشناس، مقاله و یا علم خاصی وجود ندارد که از طریق آن بتوان گفت متولدین فلان ماه با متولدین ماه دیگر خوشبخت می‌شوند و بیان این مسائل اگر نتیجه مطلوبی نیز داشته باشد اندک است و شانسی که نمی‌توان آن را به دیگران نیز تعمیم داد.

سجادپور عنوان کرد: اگر توجه به فال‌ها و رمالی‌ها در شخصی بیش از حد افزایش یابد، این شخص دچار اختلال شده است و باید تحت درمان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: توجه به این مسائل در فرهنگ ما تاحدی عرف محسوب می‌شود، اما اگر از این بیشتر شود، اختلال محسوب می‌شود و باید درمان شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار