برگزاری برنامه‌های ویژه عید غدیر در ۱۴۳ مسجد قزوین

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین گفت: برنامه‌های ویژه عید غدیر در ۱۴۳ مسجد استان برگزار می‌شود که در این ایام تلاش شده است تا همه مساجد فعال باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن حق شناس مسئول بنیاد بین المللی غدیر در استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهه ولایت و امامت از روز عرفه آغاز شده است و تا روز مباهله ادامه دارد، گفت: برنامه‌های ویژه غدیر در ۱۴۳ مسجد استان برگزار می‌شود که در این ایام تلاش شده تا همه مساجد فعال باشند و برنامه‌هایی ویژه عید غدیر را برگزار کنند.

حق شناس افزود: برگزاری جام ولایت و جام غدیر در رشته‌های مختلف ورزشی، آذین بندی شهر و ۱۸ میدان اصلی شهر، برگزاری جشن‌های مردمی در پارک ها، تجلیل از سادات در بقاع متبرکه، قرائت زیارت جامعه کبیره همزمان با میلاد امام هادی (ع) در برخی از مساجد و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت است.

او اضافه کرد: اطعام غدیر و تکریم بینوایان، تهیه و توزیع ۷۰۰ بسته جیره غذایی در بین خانواده‌های نیازمند، پرده خوانی غدیر در سه پارک بانوان، پارک پامچال و پیاده رو سبزه میدان، برگزاری نشست‌های معرفتی غدیر شناسی، ارائه خدمات ویژه پزشکی در قالب گروه‌های جهادی، مسابقه حفظ و شرح خطبه غدیر ویژه سنین دانش آموزی و دانشجویی و همچنین اعزام ۷۰ مبلغ و مبلغه در سطح استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حق شناس خاطر نشان کرد: اطعام در روز غدیر از دیگر برنامه‌هایی است که پیش بینی شده است، در سال‌های اول ۴ هزار پرس غذا در قزوین تهیه و توزیع شد که این رقم در سال گذشته به ۲۰ هزار پرس غذا رسید و امسال با توجه به استقبال خیران و علاقه‌مندان پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار پرس غذا در سطح استان در روز عید غدیر توزیع شود.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین ادامه داد: تلاش می‌کنیم در این ایام با کمک خیران و مسئولان به تناسب توانایی خود اقلام فرهنگی توزیع کنیم و کل فضای استان غدیری شود و همه شهر رنگ و بوی غدیر به خود بگیرد.

حق شناس با اشاره به حرکت کاروان غدیر با عنوان بیعت با ولایت اشاره کرد و افزود: در این مراسم جمعی از سادات در روز عید غدیر از چهار انبیاء به سمت امامزاده حسین (ع) قزوین حرکت می‌کنند و در طول مسیر به کودکان هدایایی داده می‌شود تا شاهد احیای سنت عیدی دادن در این روز توسط سادات باشیم.

او گفت: باید تلاش کرد تا خطبه غدیر از مظلومیت خارج شود و همچون قرائت زیارت عاشورا و حدیث کساء، سنت غدیر خوانی هم در مساجد، هیئت‌ها و جلسات بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ک

نشست خبری برنامه های دهه ولایت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار