رئیس کل سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛

جزئیات واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور/سازمان خصوصی سازی تخلفی در واگذاری ها نداشته است

پوری حسینی با بیان جزئیات واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها، تخلفی نداشته است.

جزئیات واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور/سازمان خصوصی سازی تخلفی در واگذاری ها نداشته استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی در خصوص واگذاری شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: ۹۵ درصد از سهام این شرکت بعد از چند جلسه بررسی در هیأت واگذاری، بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۲۲/۸/۱۳۸۹ آن هیأت از طریق برگزاری مزایده در فرابورس عرضه و به شرکت هسایار (۸۰ درصد) و احیاء صنایع خراسان (۱۵ درصد) فروخته می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: خریداران پس از پرداخت حصه نقدی و تحویل شرکت، نه تنها در بهبود شرایط نامناسب و در حال فروپاشی شرکت توفیق چندانی کسب نمی‌کنند، بلکه از عهده پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هم بر نمی‌آیند تا اینکه سازمان در اجرای قرارداد فی مابین و برای وصول مطالبات خود، سهام در وثیقه را برای فروش به مزایده می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: واگذاری۶۰ درصد نیروگاه‌های دولتی به بخش خصوصی


وی ادامه داد: سهام در وثیقه سازمان خصوصی سازی برای وصول مطالبات، سه بار در سال ۱۳۹۳ به عرضه عمومی گذاشته می‌شود، ولی با استقبال مواجه نمی‌شود.

به گفته پوری حسینی، نوبت چهارم قیمت پایه تعدیل می‌شود، ولی باز هم خریداری پیدا نمی‌شود، تا اینکه در نوبت پنجم و در سال ۱۳۹۴ با قیمت پایه نوبت چهارم، یک نفر تمایل به خرید نشان می‌دهد و سهام را از طریق شرکت در مزایده عمومی خریداری می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه خریدار بعدی، نه تنها تمامی اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کند بلکه شرکت را به طور کامل متحول کرده و یک شرکت ورشکسته و در حال نابودی را به شرکتی سرحال و کارآمد تبدیل می‌سازد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اذعان داشت: یکی از نمایندگان محترم مجلس بدون ارائه هیچگونه مبنا و مرجع، یک بار قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان و سپس ۷۰۰ میلیارد تومان و در نهایت ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای ارزش این شرکت اعلام و اظهار می‌کند که اخیراً این شرکت از طریق مذاکره واگذار شده و خریدار هم تعهد خود را عمل نکرده و وجه معامله را پرداخت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: تمام اظهارات به شرح فوق کذب و ناصحیح است و سازمان خصوصی سازی علیه اظهارات ایشان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نزد مرجع قضایی شکایت کرده است.

پوری حسینی تصریح کرد: در اقدامی نادرست، یکی از سایت‌های خبری، اظهار کرده که خریدار این شرکت نسبت فامیلی با اینجانب دارد. گرچه نسبت فامیلی داشتن با من برای کسی ممنوعیتی در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد نمی‌کند مگر به حکم قانون، لکن به همین مناسبت اعلام می‌دارم که هیچ یک از خریداران سهام بلوکی فروخته شده توسط سازمان خصوصی سازی از جمله سهام شرکت ایران ایرتور، هیچ نسبت فامیلی با من نداشته و ندارند.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی در هیچ یک از واگذاری ها، تخلفی مرتکب نشده است و فضای مسموم فعلی نتیجه تلاش عده‌ای برای مخدوش نمودن و سیاه جلوه دادن سیمای مدیران دلسوز نظام از یک سو و عدم حمایت‌های لازم و روشنگری از سوی برخی عزیزان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار